نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تنظیمات صفحه نمایش ویندوز به شما کمک می کند بهترین استفاده را از صفحه نمایش خود داشته باشید – چه نمایشگر لپ تاپ یا یک مانیتور خارجی. می‌توانید وضوح را تنظیم کنید، مقیاس‌بندی نمایشگر را تغییر دهید (ویژگی لازم برای نمایشگرهای بزرگ)، و بین چند نمایشگر انتخاب کنید. برنامه تنظیمات اصلاح شده در ویندوز 11 گزینه های بیشتری را در بخش نمایش ارائه می دهد. یعنی HDR، تنظیم نرخ تازه سازی و نور شب. به غیر از مسیر معمول برنامه تنظیمات، روش‌های متعددی برای باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11 وجود دارد. کنجکاو هستید؟ شروع کنیم.

باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11
باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11

باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11 و استفاده از منوی استارت

منوی استارت ساده ترین و پرکاربردترین روش برای دسترسی به هر برنامه ای است. حتی می توانید برنامه ها و فایل ها را مستقیماً از منوی Start جستجو کنید. در اینجا چگونه است:

  • کلید Win را فشار دهید تا منوی استارت باز شود.
  • Display settingsرا تایپ کنید و روی گزینه Openدر قسمت سمت راست کلیک کنید تا به قسمت Display settingsبروید.

استفاده از منوی زمینه دسکتاپ

برای باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11 مانند نسخه قبلی ویندوز، این نسخه نیز دارای گزینه ای برای راه اندازی بخش تنظیمات نمایش از دسکتاپ است. مایکروسافت گزینه‌های زیادی را برای ارائه منوی زمینه مختصرتر در ویندوز 11 پنهان کرده است، اما برای راه‌اندازی تنظیمات صفحه‌نمایش نیازی به سختی زیادی ندارید. مراحل زیر را تکرار کنید:

  • Win + Dرا فشار دهید تا به دسکتاپ بروید.
  • روی دسکتاپ کلیک راست کنید تا منوی زمینه باز شود. روی گزینه Display settings در منوی زمینه کلیک کنید.
این را ببینید  تعویض نمایشگر مانیتور Acer AL1916

استفاده از جستجوی ویندوز

ویندوز 11 دارای یک برنامه جستجوی قدرتمند است که اکنون هوش مصنوعی Bing را با آن ادغام می کند. می توانید از آن برای یافتن و راه اندازی برنامه های نصب شده بر روی سیستم خود یا جستجوی آن در وب استفاده کنید.

  • Win + Sرا فشار دهید تا جستجوی ویندوز راه اندازی شود.
  • تنظیمات Display را در نوار جستجو تایپ کنید. Enter را فشار دهید تا بخش تنظیمات نمایش در برنامه تنظیمات راه اندازی شود.

با استفاده از Run Dialog Box

برای باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11 کادر محاوره ای Run در سیستم عامل ویندوز راه سریع تری برای دسترسی به هر برنامه یا مکان فایل ارائه می دهد. اگر کد کوتاه صحیح را می دانید، می توانید هر برنامه یا زیربخشی از برنامه تنظیمات یا کنترل پنل را راه اندازی کنید. مراحل زیر را دوباره دنبال کنید:

  • کلید Win + R را فشار دهید تا کادر محاوره ای Run اجرا شود.
  • ms-settings:displayرا در کادر ورودی متن تایپ کنید. روی دکمه Openکلیک کنید تا تنظیمات نمایش در ویندوز 11 اجرا شود.

با استفاده از تنظیمات برنامه

نسخه قدیمی تنظیمات صفحه نمایش در کنترل پنل ظاهر شد. اما بیشتر گزینه‌های سفارشی‌سازی به برنامه تنظیمات در ویندوز 11 منتقل می‌شوند. بنابراین، می‌توانید وضوح نمایشگر را با استفاده از برنامه تنظیمات نیز تنظیم کنید.

  • روی دکمه Start کلیک راست کنید تا منوی Power User باز شود. روی گزینه Settings کلیک کنید.
  • در اپلیکیشن Settings به صفحه سمت راست بروید و روی گزینه Display کلیک کنید.

استفاده از Task Manager

راه اندازی برنامه تنظیمات و زیربخش های آن با استفاده از Task Manager امکان پذیر است. Windows 11 Task Manager اکنون می تواند فرآیندها را با استفاده از نام و PID جستجو کند. بنابراین، می توانید از ویژگی Run new task برای راه اندازی تنظیمات نمایش استفاده کنید. مراحل زیر را تکرار کنید:

  • کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را همزمان فشار دهید تا Task Manager راه اندازی شود.
  • روی دکمه Run new task کلیک کنید و ms-settings:display را در کادر متنی تایپ کنید.
  • روی دکمه OK کلیک کنید تا پنجره تنظیمات نمایش باز شود.
این را ببینید  صفحه مانیتور چشمک زن

استفاده از Command Prompt

برای باز کردن تنظیمات مانتیور ویندوز 11 اگر مسیر ترمینال را برای باز کردن فایل‌ها و مکان‌های پوشه ترجیح می‌دهید، می‌توانید تنظیمات نمایشگر را بدون خروج از Command Prompt باز کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

  • Win + Rرا فشار دهید تا کادر محاوره ای Runاجرا شود. CMDرا تایپ کرده و کلید Enterرا فشار دهید تا خط فرمان اجرا شود. نیازی به اجرای Command Promptبا حقوق مدیر نیست.
  • دستور start ms-settings:display را در ترمینال تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا بخش Display در برنامه Settings اجرا شود.

استفاده از PowerShell

مانند روش Command Prompt، می توانید با استفاده از cmdlet Start-process در PowerShell به تنظیمات Display دسترسی پیدا کنید. مراحل زیر را تکرار کنید:

  • Win + X را فشار دهید تا منوی Power User باز شود. از لیست روی گزینه Terminal کلیک کنید.
  • برنامه ترمینال به طور پیش فرض PowerShell را در یک برگه جدید باز می کند. دستور start-process ms-settings:display را در ترمینال تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید.
  • صفحه تنظیمات صفحه نمایش راه اندازی می شود.

بیشتر بدانید: رفع خرابی و بررسی ورودی های مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =