نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر مانیتور رایانه شخصی شما پس از چند دقیقه به طور تصادفی خاموش می شود، می توانید این راه حل ها را دنبال کنید تا از شر این مشکل خلاص شوید. ممکن است دلایل مختلفی وجود داشته باشد که خاموش شدن مانیتور کامپیوتر پس از چند دقیقه را ایجاد می کند. در اینجا ما برخی از علل و راه حل های رایج را توضیح داده ایم تا بتوانید در چند لحظه مشکل را عیب یابی کنید.

خاموش شدن مانیتور کامپیوتر
خاموش شدن مانیتور کامپیوتر

خاموش شدن مانیتور کامپیوتر پس از چند دقیقه

برای خاموش شدن مانیتور کامپیوتر، اگر شما پس از چند دقیقه خاموش شد، موارد زیر را انجام دهید:

  • اتصالات کابل را بررسی کنید
  • تنظیمات Power را بررسی کنید
  • کارت گرافیک را تایید کنید
  • راه اندازی مجدد/نصب مجدد/به روز رسانی درایور گرافیک
  • نرم افزار شخص ثالث

قبل از شروع، درایور گرافیک را روی رایانه شخصی خود مجدداً راه اندازی کنید و ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.

1] بررسی اتصالات کابل

برای خاموش شدن مانیتور کامپیوتر این اولین چیزی است که هنگام دریافت مشکل فوق الذکر باید تأیید کنید. اگر کابل یا پورت کاملا قدیمی باشد، احتمال اینکه کابل شل شده باشد وجود دارد. در نتیجه مانیتور شما به طور معمول کار نمی کند و در نهایت با مشکلاتی مانند این مواجه خواهید شد. بنابراین، قبل از رفتن به سمت راه حل های دیگر، باید بررسی کنید که آیا کابل یا پورت شل دارید یا خیر. باید مانیتور و همچنین پورت کارت گرافیک را چک کنید.

2] بررسی تنظیمات Power

ویندوز 11/10 با چند تنظیمات ارائه می شود که تعیین می کند صفحه کامپیوتر شما چه زمانی خاموش می شود. برای صرفه جویی در مصرف باتری لپ تاپ شما وجود دارد. با این حال، تنظیمات مشابه در رایانه رومیزی نیز وجود دارد. اگر موارد را به درستی تنظیم کرده اید، ممکن است مطمئناً با مشکل فوق الذکر مواجه شوید. بنابراین، برای تأیید تنظیمات Sleep موارد زیر را انجام دهید:

  • کنترل پنل را در کادر جستجوی نوار وظیفه جستجو کنید.
  • روی نتیجه جستجوی فردی کلیک کنید.
  • روی Power Options کلیک کنید.
  • انتخاب زمان خاموش کردن نمایشگر را انتخاب کنید.
  • هرگز از لیست کشویی انتخاب نکنید.
  • روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.
  • به دنبال آن مشکل شما حل خواهد شد.
این را ببینید  رفع مشکلات راه اندازی مانیتور

3] تأیید کارت گرافیک

برای خاموش شدن مانیتور کامپیوتر اگر کارت گرافیک شما مشکل دارد یا به خوبی کار نمی کند، مانیتور شما به خوبی کار نمی کند. ممکن است اتفاقات مختلفی با نمایشگر شما بیفتد که خاموش شدن یکی از آنهاست. در برخی مواقع، گرد و غبار می تواند دلیلی باشد که ممکن است به درستی کار نکند. اگر چنین است، توصیه می شود بررسی کنید که آیا کارت گرافیک خوب کار می کند یا خیر. برای این کار، ممکن است لازم باشد از کارکنان حرفه ای پشتیبانی رایانه شخصی کمک بگیرید.

4] راه اندازی مجدد/نصب مجدد/به روز رسانی درایور گرافیک

اگر از کارت گرافیک استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد بررسی کنید که آیا به روز رسانی برای نمایشگر یا درایور گرافیک موجود است یا خیر. ممکن است نیاز به نصب درایور داشته باشد. برای به روز رسانی درایور گرافیک این راهنما را دنبال کنید.

5] نرم افزار شخص ثالث

برای خاموش شدن مانیتور کامپیوتر برخی از برنامه ها هستند که اغلب کارهای مختلفی را در رایانه شخصی شما انجام می دهند. به عنوان مثال، برخی از برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهند برنامه Power را در ویندوز 11/10 سفارشی کنید. اگر چنین برنامه ای را روی رایانه خود نصب کرده باشید، ممکن است همان مشکل را ایجاد کند. سایر نرم افزارهای مدیریت انرژی از OEM ها به دلیل ایجاد تداخل و در نتیجه این مشکل شناخته شده اند. به همین دلیل است که پیشنهاد می شود چنین برنامه ای را پیدا کنید و آن را در رایانه شخصی خود غیرفعال کنید. بهترین راه برای شناسایی نرم افزار متخلف یا مشکل ساز این است که در Clean Boot بوت کنید و سپس به صورت دستی عیب یابی کنید.

این را ببینید  عدم تصویر نمایشگر مانیتور

نکته : گرمای بیش از حد نیز می تواند عامل این مشکل باشد. اگر مانیتور شما پس از چند دقیقه استفاده بیش از حد گرم شود، ممکن است به طور خودکار خاموش شود.

مانیتور بعد از بوت

اگر مانیتور بعد از بوت خاموش شود، راه حل ها مانند بالا هستند. شما باید درایور گرافیک را ارتقا دهید، تنظیمات Power را تغییر دهید، Hybrid Shutdown و غیره را غیرفعال کنید، از طرف دیگر باید پورت های شل، مانیتورهای داغ شده و غیره را نیز بررسی کنید.

بیشتر بدانید: زمان مناسب برای تعویض مانیتور از نظر تعمیرکاران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =