نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برخی از کاربران ویندوز 11/10 پس از ورود به سیستم، با یک مانیتور سیاه و سفید با مکان نما مواجه می شوند. نکته جالب در مورد این مشکل، این واقعیت است که در حالی که برخی از کاربران فقط می توانند به Task Manager دسترسی داشته باشند، برخی دیگر حتی این را ندارند. دسترسی داشته باشید. اگر به Task Manager دسترسی داشته باشید کار را آسان تر می کند. ببینید، این بسیار مهم است، زیرا قرار بود از Task Manager برای کمک به ما در حل مشکل سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما  یک بار برای همیشه استفاده کنیم.

سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما در ویندوز 11/10

برای سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما بوت کردن رایانه ویندوز 11/10 در یک صفحه سیاه با مکان نما می تواند آزار دهنده باشد. اگر قبل یا بعد از ورود به سیستم یک صفحه سیاه ویندوز 11/10 با مکان نما می بینید، این پیشنهادات را امتحان کنید:

  • App Readiness Serviceرا غیرفعال کنید و ببینید
  • اجرای Automatic Startup Repair
  • عیب یابی در وضعیت بوت پاک
  • کارت گرافیک خود را حذف/نصب یا به روز کنید
  • از System Restore از طریق Advanced Startup Options استفاده کنید
  • یک ارتقاء در محل انجام دهید.

فهرست را مرور کنید و ببینید چه چیزی ممکن است در مورد شما اعمال شود. شما می توانید پیشنهادات را بدون ترتیب خاصی امتحان کنید.

به عنوان اولین قدم کلی، میانبرهای صفحه کلید WinKey+Ctrl+Shift+B را فشار دهید تا درایور نمایشگر خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، می توانید از عیب یاب آنلاین سیاه صفحه مایکروسافت نیز استفاده کنید و ببینید که آیا این کمک می کند یا خیر. اگر اینطور نیست، برای آشنایی با پیشنهادات عیب‌یابی خاص، ادامه مطلب را بخوانید.

این را ببینید  تعویض مادربرد سامسونگ 27E510C

1] غیر قعال کردن App Readiness Service

Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا Task Manager راه اندازی شود. فایل > اجرای وظیفه جدید را فشار دهید. وارد services.msc شده و Enter را بزنید تا Services Manager باز شود.

اکنون باید سرویس App Readiness را با دوبار کلیک کردن روی گزینه باز کنید. پس از آن، نوع Start-Up را به Disabled تغییر دهید. روی Apply کلیک کنید، سپس دکمه OK را بزنید تا تکمیل شود.

سرویس App Readiness برنامه‌ها را برای اولین باری که کاربر وارد این رایانه می‌شود، آماده می‌کند. نوع راه اندازی پیش فرض دستی است. غیرفعال کردن این سرویس کمک کننده است. اگر مشکل حل شد، به یاد داشته باشید که در بوت بعدی دوباره آن را روی Manual تنظیم کنید.

2] اجرا Automatic Startup Repair

Automatic Startup Repair را اجرا کنید و ببینید که آیا کار می کند یا خیر. هنگامی که رایانه بوت می شود و سیستم عامل تشخیص می دهد که مشکلی در فایل ها وجود دارد. باعث راه اندازی تعمیر خودکار می شود. اگر اینطور نیست، سه بار متوالی فرآیند بوت را قطع کنید – زیرا وقتی این کار را انجام می دهید، حالت تعمیر خودکار ظاهر می شود.

3] عیب یابی در وضعیت بوت تمیز

برای سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما یک Clean Boot انجام دهید و سعی کنید فرآیند توهین آمیزی را که ممکن است در فرآیند راه اندازی اختلال ایجاد کند، شناسایی کنید. عیب یابی Clean-Boot برای جداسازی یک مشکل عملکرد طراحی شده است. برای انجام عیب یابی بوت پاک، باید چند عمل انجام دهید و پس از هر اقدام کامپیوتر را مجددا راه اندازی کنید. ممکن است لازم باشد مواردی را یکی پس از دیگری به صورت دستی غیرفعال کنید تا سعی کنید موردی را که باعث مشکل شده است مشخص کنید. هنگامی که مجرم را شناسایی کردید، می توانید آن را حذف یا غیرفعال کنید.

این را ببینید  راهنمایی تعمیرات خرابی صفحه نمایش مانیتور

4] حذف/نصب مجدد یا به روز کارت گرافیک

ابتدا میانبرهای صفحه کلید WinKey+Ctrl+Shift+B را فشار دهید تا درایور نمایشگر خود را مجددا راه اندازی کنید و ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. در غیر این صورت ادامه دهید

Ctrl+Shift+Esc را فشار دهید تا Task Manager راه اندازی شود. فایل > اجرای وظیفه جدید را فشار دهید. devmgmt.msc را وارد کرده و Enter را بزنید تا Device Manager باز شود. وقتی اینجا هستید، می توانید درایور کارت گرافیک خود را حذف/نصب مجدد یا به روز کنید.

5] استفاده از System Restore از طریق Advanced Startup Options

در Advanced Startup Options بوت کنید و از System Restore استفاده کنید. پس از آن روی عیب یابی > گزینه های پیشرفته > بازیابی سیستم کلیک کنید.

6] یک ارتقاء در محل

برای سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما ویندوز 11/10 را در محل ارتقا دهید و ببینید آیا این به شما کمک می کند یا خیر. به یاد داشته باشید که گزینه نگهداری فایل های شخصی خود را انتخاب کنید. Ctrl+Alt+Del یا Ctrl+Shift+Esc در صفحه سیاه کار نمی کند:

اگر نمی توانید از Task Manager استفاده کنید، دو گزینه دارید:

  • در Advanced Startup Options بوت کنید و از CMD برای انجام کارهای مختلفی که در بالا ذکر شد استفاده کنید. در اینجا می توانید از System Restore نیز استفاده کنید.
  • با استفاده از رسانه نصب بوت کنید و به حالت Safe Mode بروید. در اینجا می توانید درایور دستگاه را حذف کنید، سرویس را غیرفعال کنید و غیره.

هنگامی که عیب یابی خود را کامل کردید، می توانید رایانه خود را خاموش کنید، 10 ثانیه صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.

این را ببینید  روش دور انداختن صفحه مانیتور

بیشتر بدانید: رفع صفحه سیاه مانیتور در دقیقه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =