نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

 تعویض برد پاور مانیتور. این راهنما می تواند برای جایگزینی خازن های دمیده شده در این برد استفاده شود. پیشنهاد می شود یک برد پاور کاملاً جدید جایگزین شود. تا بتوانید دوباره عملکرد مانیتور را  به حالت سابق بازگردانید.

مرحله 1 خاموش کردن مانیتور

بهتر است قبل از انجام هرگونه تغییر ابتدا مانیتور را بصورت کامل خاموش کرده و تمام اتصالات را قطع نمایید. بعد از خاموش کردن مانیتور حال باید اقدام به باز کردن آن نمایید تا بتوانید به قطعه مورد نظر دسترسی داشته باشید. برای باز کردن مانیتور

شما به یک پیچ گوشتی فیلیپس و یک برد برق جایگزین نیاز دارید که می‌توان آن را به صورت آنلاین سفارش داد. پس از برداشتن این پیچ ها، پایه قابل برداشتن است.

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 2 باز کردن اتصالات مانیتور

بعد از باز کردن پیچ ها حالا سه پیچ نشان داده شده در زیر را بردارید.

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 3 تعویض برد پاور مانیتور

بعد از باز کردن پیچ ها اکنون پوشش پلاستیکی قابل جدا شدن است. همانطور که در زیر نشان داده شده است، دو قطعه را با دقت از هم جدا کنید تا پوشش فلزی ظاهر شود. چند کانکتور وجود دارد که باید قبل از آشکار کردن برد پاور آنها را جدا کنید.

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 4

به یاد داشته باشید که مانیتور توسط پایه و کانکتور متصل می باشند پس گیره های فلزی نشان داده شده در زیر را با دقت جدا کنید.

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 5 باز کردن کانکتور مانیتور

پس از برداشتن آن، باید نگهدارنده های اتصال پلاستیکی مشکی را بردارید. سپس چهار کانکتور را بردارید، پیشنهاد می‌کنم آنها را علامت‌گذاری کنید تا مطمئن شوید هنگام مونتاژ مجدد به همان مکان متصل می‌شوند، زیرا مانیتور به این روش کار می‌کند.

این را ببینید  انواع مانیتور کامپیوتر

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 6

کانکتور نمایشگر ال سی دی را مطابق تصویر بردارید. برای باز کردن قفل، باید دو طرف این رابط را با انگشت اشاره و شست خود فشار دهید.

 تعویض برد پاور مانیتور

مرحله 7 خارج کردن برد پاور مانیتور

احتیاط: برد مدار حاوی خازن های زیادی است که می تواند باعث آسیب جدی شود. از یک پروب تخلیه خازن برای خلاصی ایمن خازن ها از بارهای خطرناک استفاده کنید.

 پوشیدن دستکش های عایق الکتریکی و کفش های با کف لاستیکی در حین کار با خازن ها و در نزدیکی آن، ایمنی و محافظت بیشتر در برابر شوک الکتریکی را تضمین می کند.

حالا محفظه فلزی که برد پاور را نگه می دارد را می توان از صفحه LCD جدا کرد. برای تعویض برد پاور باید سه پیچ آخر را بردارید. شما می توانید این مسیر را به صورت معکوس دنبال کنید تا مانیتور را دوباره جمع کنید.

تعویض برد پاور مانیتور به اتمام رسید است. در صورت خرابی به راحتی میتوانید تعمیر را آغاز نمایید.

 تعویض برد پاور مانیتور

پیشنهاد مطالعه: بررسی مانیتور سامسونگ C27RG5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هفده =