نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای سمی رایانه ها و مانیتورها

اجزای موجود در رایانه ها و نمایشگرها حاوی مواد سمی مختلفی هستند. این ممکن است روی کاربر متوسطی که روی یک رایانه شخصی کار می کند تاثیری نگذارد، اما هنگام بازیافت یا دور انداختن تجهیزات به صورت عمده مشکلاتی ایجاد می کند. اگر می خواهید کامپیوترهای اداری خود را به روز کنید، شاید زیاد فکر نکنید که چگونه وسایل قدیمی خود را دفع می کنید، اما وقتی زمان آن فرا می رسد، باید بدانید که در جعبه و پشت صفحه چه چیزی وجود دارد.

اجزای سمی در رایانه ها

واحد پردازش مرکزی در رایانه حاوی مواد سمی است و سرب در صفحات مدار یافت می شود. صفحات و محفظه های فلزی ممکن است حاوی کروم باشند که برای سخت شدن و محافظت از صفحات فلزی در برابر خوردگی استفاده می شود. مادربردها و اتصالات اغلب حاوی بریلیم هستند.

کادمیوم معمولاً در مقاومت های تراشه ای، نیمه رساناها، ردیاب های مادون قرمز، تثبیت کننده ها، کابل ها و سیم ها یافت می شود. صفحات مدار، کلیدها و رله ها حاوی جیوه و همچنین کروم هستند. بازدارنده های شعله برمی شده در بسیاری از اجزا از جمله تخته های مدار و روکش های پلاستیکی استفاده می شود.

اجزای سمی در مانیتورها

نمایشگرهای لوله اشعه کاتد قدیمی ممکن است حاوی حداکثر هشت پوند سرب باشند. مانیتورهای LCD و صفحه تخت جدیدتر معمولاً اینقدر سرب ندارند اما حاوی مقداری و مس نیز هستند. لامپ مورد استفاده برای روشن شدن صفحه احتمالاً حاوی جیوه است و ممکن است پوشش داخل صفحه از کادمیوم ساخته شود. بازدارنده های شعله برومیت معمولاً در بسیاری از اجزای مانیتور دیده می شود.

این را ببینید  نحوه جدا کردن مانیتور LCD BenQ

زباله الکترونیکی

طبق ائتلاف الکترونیکی TakeBack (ETBC)، ایالات متحده در سال 2010 423000 کامپیوتر و 595،000 مانیتور را دفع کرد. فقط 40 درصد کامپیوترها و 33 درصد مانیتورها بازیافت شدند. بقیه سطل زباله بودند. پسماند الکترونیکی یک نگرانی جدی در زمینه محیط زیست است.

مواد سمی موجود در اجزای رایانه می تواند به محیط زیست آسیب برساند و اگر وارد زنجیره های غذایی شود، می تواند به انسان نیز آسیب برساند.

اثرات سمی

پسماندهای الکترونیکی و روش های خاص بازیافت می توانند برخی مواد سمی را در محیط آزاد کنند. به عنوان مثال، سوزاندن پوشش پی وی سی از روی سیمها برای بازیافت مس داخل آن معمول است. با این حال، PVC هنگام سوختن دی اکسین آزاد می کند.

اگر در یک محل زباله ریخته شود، موادی مانند سرب، کادمیوم، مس و جیوه می توانند به خاک و آب بریزند و یا در هوا تبخیر شوند و زنجیره های غذایی را آلوده کنند. به گفته Greenpeace، آثاری از بازدارنده های شعله در شیر مادر، نهنگ ها و خرس های قطبی انسان یافت شده است.

بازیافت

مشاغل معمولاً رایانه یا سیستم جدید نمی خرند زیرا سخت افزار فعلی برای هدفی مناسب نیست. در عوض، آنها برای بهبود عملکرد ارتقا می یابند و تجهیزات قدیمی ممکن است هنوز هم مقداری ارزش داشته باشند. با این وجود اگر فکر می‌کنید ارزشی برای قطعات لحاظ شده وجود ندارد به راحتی هر چه تمام تر می‌توانید سراغ مرکز تعمیر مانیتور رفته و هرچه سریعتر با تعمیر قطعات معیوب از آن‌ها استفاه مجدد نمایید. سایت monitor-service.ir در کنار شماست تا بهترین‌ها را تجربه کنید.

این را ببینید  تکنیک رفع نمایشگر سیاه مانیتور

این رایانه ها می توانند دوباره بازیافت شوند یا برای بازیافت ارسال شوند – حتی یک رایانه شخصی خراب دارای اجزایی است که ارزشمند هستند و می توانند دوباره استفاده شوند. اکثر تولیدکنندگان عمده نوعی خدمات بازیافت را به مشاغل ارائه می دهند. برخی از آنها همچنین تخفیف های معاملاتی یا نقدی را برای تجهیزات قدیمی ارائه می دهند که می تواند به پوشش برخی از هزینه های سیستم جدید کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 10 =