نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

حالت بازی در مانیتور . سازندگان مانیتور حالتی را در سیستم نمایشگر خود معرفی کردند که عملاً «حالت بازی» نام داشت. آیا این حالت عملکرد بازی را بهبود می بخشد یا فقط یک ترفند بازاریابی است؟ در این مقاله، ما قصد داریم حالت بازی را بصورت کامل توضیح می دهیم.

حالت بازی در مانیتور

ویژگی حالت بازی در مانیتور

“حالت بازی” روی مانیتور یک تنظیم ویژه است که نمایشگر را برای بازی بهینه می کند و برای بهبود عملکرد بازی طراحی شده است. با عملکرد بازی، من به تأخیر کمتر و نرخ تازه سازی بالاتر اشاره کردم.

یک تلویزیون فرمان ورودی را در حالت عادی 2 تا 3 مرحله پردازش می کند. در حالت بازی، دستور ورودی این 2 تا 3 مرحله را طی نمی کند و به طور موثر تاخیر ورودی را کاهش می دهد.

به طور کلی، هدف تلویزیون ارائه تصویر و صدا با بالاترین کیفیت است. دستور ورودی برای انجام این کار از چندین واحد پردازشی عبور می کند. به همین دلیل، شاهد کیفیت تصویر عالی و صدای کمتر اینچی هستیم.

هنگام استفاده از حالت بازی، دستورات ورودی دور زده می شوند و ما شاهد انتقال سریعتر تصاویر هستیم. اکثر نمایشگرهای متوسط ​​تا سطح بالا با حالت بازی/بازی یکپارچه شده اند.

بررسی وجود حالت بازی را در تلویزیون و مانیتور

امروزه، مردم قبل از خرید هر وسیله الکترونیکی، مشخصات آن را مطالعه می کنند. نه فقط این، بسته محصول هر ویژگی آن محصول خاص را شامل می شود.

سپس، برخی از ما گاهی اوقات این نوع واقعیت اسمی را از دست می دهیم. اگر شما یکی از آنها هستید نگران نباشید. در زیر مراحل دقیق برای بررسی در دسترس بودن حالت بازی در تلویزیون/مانیتور را به شما نشان خواهم داد.

این را ببینید  عیب یابی انواع مانیتور

روش 01 از تنظیمات

سنتی ترین تکنیک برای یافتن اطلاعات در مورد یک دستگاه، رفتن به تنظیمات آن است.

تنظیمات

در اینجا مراحل بررسی حالت بازی از تنظیمات آمده است:

  • به تنظیمات بروید.
  • سپس بر روی Display Settings کلیک کنید.
  • حالت تصویر را انتخاب کنید.
  • روی آن کلیک کنید.

حالت عمومی، حالت بازی (در صورت داشتن دستگاه)، حالت فیلم یا سایر حالت‌های مرتبط را خواهید دید.

روش 02 تحقیق آنلاین و حالت بازی در مانیتور

سیستم عامل هر دستگاه متفاوت است. و نکته سخت این است که در هر به روز رسانی تغییر می کند. بنابراین، ممکن است هر مرحله ای را که در بالا ذکر کردم پیدا نکنید.

در این صورت می توانید اطلاعات دقیق محصولات را در google/youtube جستجو کنید. شما با مطالب زیادی در مورد تلویزیون/مانیتوری که استفاده می کنید مواجه خواهید شد. روی هر یک از مطالب کلیک کنید. در آنجا با در دسترس بودن حالت بازی در تلویزیون/مانیتور خود آشنا خواهید شد.

زمان فعال کردن حالت بازی

در حین انجام هر بازی، باید حالت بازی را فعال کنید. یک تجربه بازی بهتر نیاز به تأخیر کمتر و نرخ تازه سازی بالاتر دارد. فعال کردن حالت بازی تاخیر ورودی را کاهش می دهد و FPS به طور کامل بهتری ارائه می دهد.

بگذارید یک انتخاب ساده به شما بدهم. هنگام انجام هر بازی کدام یک را دوست دارید؟ کیفیت تصویر بهتر یا فرصتی برای یک میلی ثانیه جلوتر از دشمنانتان. البته دومی، درسته؟

وقتی نرخ تازه‌سازی بهتر یا تاخیر ورودی کمتری نسبتاً داشته باشید، چند ثانیه از رقبای خود جلوتر خواهید بود. و برای دریافت این دو ویژگی، فعال کردن حالت بازی ضروری است.

این را ببینید  تعویض فیوز NEC LCD1770NX

کیفیت تصویر بهتر ممکن است از نظر بصری دلپذیر باشد. اما، این تجربه خوشایند طولانی نخواهد ماند اگر شما فقط برای انجام اقدامات چند ثانیه دیرتر از دشمن خود شکست بخورید.

حالت بازی در مانیتور

زمان خاموش کردن حالت بازی

هنگام تماشای فیلم، سریال یا ویرایش ویدیو، باید حالت بازی را خاموش کنید. حالت بازی تمایل دارد برخی از فرآیندهای پردازش تصویر را که در آن کیفیت تصویر افزایش می‌یابد دور بزند. مردم دوست دارند هنگام تماشای فیلم، حداکثر کیفیت تصویر را ببینند.

فرض کنید در حال تماشای فیلمی در تلویزیون/مانیتور خود هستید. شما فقط کانال را انتخاب کنید/ روی فایل فیلم کلیک کنید تا فیلم شروع شود. پس از شروع، دیگر کاری برای انجام دادن ندارید. تا زمانی که فیلم تمام می شود، کاری ندارید یا کاری ندارید.

بنابراین، نه تأثیر واقعی تأخیر و نه FPS وجود دارد. شکست دادن کسی یا هیچ اضطراری برای پایان سریع فیلم وجود ندارد.

آیا دوست ندارید بهترین تجربه بصری را در این زمینه داشته باشید؟ غیرفعال کردن حالت بازی به تصویر اجازه می دهد تا فرآیندهای تنظیم دقیق را طی کند. فعال کردن حالت بازی کل تجربه ویرایش فیلم یا ویدیو را از بین می برد.

مزایا و معایب حالت بازی در مانیتور

آیا می توانید چیزی را نام ببرید که فقط جنبه های خوب داشته باشد، نه یک جنبه بد؟ حالت بازی هیچ تفاوتی با آن ندارد. بنابراین، بیایید در مورد آنها بحث کنیم.

مزایای حالت بازی روی مانیتور:

  • تاخیر ورودی را 50 میلی‌ثانیه کاهش می‌دهد.
  • نرخ تازه‌سازی را 20 تا 30 هرتز (بسته به آستانه نمایشگر) افزایش می‌دهد.
  • اگر دشمن شما حالت بازی نداشته باشد یا آن را غیرفعال کرده باشد، مزیت عادلانه ای نسبت به دشمن شما دارد.
این را ببینید  دلایل محو شدن رنگ تصاویر مانیتور

معایب حالت بازی در مانیتور:

  • کیفیت تصویر پایین تر
  • دقت رنگ ضعیف از دیدگاه ویرایشگر ویدیو.

پیشنهاد مطالعه: تنظیم رنگ مانیتور به روش آسان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =