نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها/ اگر همیشه با نمایشگرهایی مانند رایانه های شخصی، تلفن های هوشمند و تبلت ها احاطه شده اید، آیا فشار زیادی به چشم ها، گردن و شانه های خود وارد می کنید؟ اگر به نظر شما فشار وارد می شود، این مقاله را بخوانید و بلافاصله قبل از بدتر شدن علائم، اقدامات لازم را برای رفع آن انجام دهید.

محیط کار رایانه شخصی خود را بررسی کنید

آیا تا به حال در قطار بوده اید که آفتاب از پشت به کتاب شما بتابد و خواندن آن را سخت کند یا روی صفحه نمایش گوشی هوشمندتان تابش خیره کننده ای ایجاد کند و دیدن آن را سخت کند؟

هنگامی که روی رایانه شخصی خود کار می کنید، ممکن است بدون اینکه متوجه شوید شرایط بد مشابهی ایجاد شود. به عنوان مثال، اگر نورها نزدیک مرکز اتاق هستند، و رایانه شخصی شما طوری تنظیم شده است که شما رو به دیوار باشد، اگرچه سطح روشنایی متفاوت است، می توانید چیزی شبیه به نور خورشید را تجربه کنید که از پشت به صفحه شما می تابد. قطار. اگر اینطور است، تغییر طرح را در نظر بگیرید.

چیزی که می تواند خستگی چشم شما را در چنین شرایطی بدتر کند، نور منعکس شده از صفحه نمایش شما است. پنل‌های تابش خیره‌کننده برای ارائه رنگ‌های سیاه دقیق و نمایش رنگارنگ ساخته شده‌اند، بنابراین برای تماشای ویدیو خوب هستند، اما تمایل دارند نور بیرون را نیز منعکس کنند. در دفتر یا محیطی مشابه، نورها و سایر نمایشگرها می توانند روی صفحه نمایش شما منعکس شوند و تمرکز شما را از بین ببرند و باعث خستگی چشم شوند.

برای کارهای معمولی با رایانه شخصی، استفاده از ال سی دی با پانل غیر تابش نور که نور را منعکس نمی کند آسان تر است. اگر محصولی که در حال حاضر از آن استفاده می کنید دارای یک صفحه تابش خیره کننده است، می توانید فیلم کم انعکاس را روی صفحه بچسبانید.

این را ببینید  مشکلات نمایشگرهای LCD

رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها

هنگام نگاه کردن به نمایشگر وضعیت بدن خود را بررسی کنید

به طور کلی، فاصله بین کاربر و صفحه نمایش در مورد صفحه نمایش عریض باید حداقل 40 سانتی متر یا 50 سانتی متر باشد. دلیل اینکه شما باید از یک صفحه نمایش عریض دورتر باشید این است که صفحه بازتر به طور کامل در میدان دید شما قرار نمی گیرد مگر اینکه بیشتر عقب بنشینید. شرایط بسته به عوامل دیگر نیز کمی متفاوت خواهد بود، از جمله وضوح صفحه، اندازه متن و بینایی شما.

مهم نیست در چه وضعیتی هستید، اگر برای مدت طولانی در حال مشاهده یک صفحه نمایش در فاصله کمتر از 30 سانتی متر باشید، واضح است که چشمان شما خسته می شود. اگر یک ورق کاغذ در اندازه A4 دارید، آن را بین خود و صفحه‌ای که این مقاله روی آن نمایش داده می‌شود نگه دارید و ببینید آیا فضای کافی برای قرار گرفتن آن وجود دارد یا خیر. یک ورق کاغذ در اندازه A4 حدود 30 سانتی متر (297 میلی متر) طول دارد، بنابراین اگر از فاصله کمتری نسبت به این صفحه نمایش را مشاهده می کنید، خیلی نزدیک هستید. اگر آن را در فاصله ای حدود 1.5 برابر طول آن مشاهده می کنید، در حال حاضر در امنیت هستید.

هنگامی که در فاصله مناسب از صفحه نمایش قرار گرفتید، سعی کنید هنگام مشاهده صفحه، خط دید شما مستقیماً جلوتر یا کمی به سمت پایین باشد. باید از نگاه کردن به صفحه پرهیز کنید، زیرا می تواند باعث خشکی چشم شود.

رفع خستگی چشم ناشی از نمایشگرها

وضعیت نشستن شما روی صندلی نیز مهم است. روی صندلی بنشینید، با استفاده از تکیه گاه صاف بنشینید و پایین پاهای خود را کاملا روی زمین نگه دارید. این کار فشار اضافی روی گردن، شانه ها و کمر شما را از بین می برد. قوز نشستن می تواند در دراز مدت منجر به مشکلات سلامتی شود، بنابراین باید احتیاط کنید. اگر پاهای شما به زمین نمی رسد، از زیرپایی استفاده کنید.

این را ببینید  رفع مشکل عدم شناسایی سیگنال مانیتور

نمایشگرهایی که اجازه تنظیم کافی زاویه و ارتفاع صفحه نمایش را نمی دهند، می توانند کاربران را به تنظیم وضعیت خود بر اساس موقعیت صفحه نمایش سوق دهند که مانع از کارکرد صحیح آنها می شود. صفحه نمایشی را انتخاب کنید که دارای ویژگی های غنی باشد، از جمله عملکرد شیب که به صفحه امکان کج شدن به بالا و پایین و عملکرد تنظیم ارتفاع را می دهد.

استراحت و کشش مناسب

حتی اگر محل نصب نمایشگر و وضعیت شما در حین استفاده مناسب باشد، کار کردن در یک وضعیت برای مدت زمان طولانی برای چشمان شما خوب نیست. دلیل آن این است که نگاه مداوم به چیزی در یک فاصله ثابت باعث کاهش تدریجی توانایی تمرکز چشمان شما می شود.

حداقل یک بار در ساعت 10-15 دقیقه استراحت کنید. به دوردست نگاه کنید و چشمان خود را به بالا، پایین، چپ و راست حرکت دهید تا فوکوس خود را تنظیم کنید. همچنین استفاده منظم از قطره های چشمی خوب است.

اشتباه رایجی که مردم مرتکب می شوند این است که در زمان استراحت به نمایشگرهای گوشی هوشمند و تبلت نگاه می کنند. این به چشمان شما اجازه استراحت نمی دهد. برای از بین بردن تنش، حرکات کششی انجام دهید، بایستید و راه بروید، و به دور و نزدیک در داخل یا خارج از خانه نگاه کنید تا تمرکز چشمان خود را تنظیم کنید.

اگر متوجه می‌شوید که استراحت کردن را فراموش کرده‌اید، یک ترفند هوشمندانه استفاده از تایمر نرم‌افزار رایانه شخصی یا تایمر گوشی هوشمندتان برای یادآوری به خودتان است. همچنین برخی از نمایشگرها دارای عملکردی هستند که از شما می خواهد استراحت کنید.

این را ببینید  سوختگی نور پس زمینه مانیتور

عینک و لنزهای تماسی خود را دوباره بررسی کنید

پیشنهادات تا این مرحله بر این فرض است که شما بینایی کافی دارید یا اینکه از عینک یا لنز تماسی برای اصلاح صحیح بینایی خود استفاده می کنید.

بینایی در طول فعالیت های روزمره زندگی به تدریج تغییر می کند. حتی اگر از عینک یا لنز استفاده کنید، اگر سال‌ها در همان نسخه بمانید، بینایی شما بدون اینکه متوجه شوید تغییر می‌کند و این می‌تواند باعث خستگی چشم یا سردردهای میگرنی شود. استفاده از قطره چشم و تنظیم فوکوس چشم در زمان استراحت کمکی به این مشکل نمی کند.

جایی که با مشکل مواجه می شوید این است که یک روز بینایی شما ناگهان تغییر نمی کند، بنابراین حتی اگر علائمی مانند خستگی چشم و سردرد داشته باشید، تشخیص علت آن دشوار است. اگر آن را رها کنید، می تواند منجر به گلوکوم و سایر علائم بدتر شود، بنابراین باید حداقل سالی یک بار چشمان خود را چک کنید، که ممکن است در معاینات بهداشتی شرکت یا مدرسه شما گنجانده شود. مراقب باشید تا مطمئن شوید نسخه شما خاموش نیست.

خطای نمایش بزرگتر از مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =