نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خاموش شدن خودکار مانیتور اگر صفحه نمایش کامپیوتر شما روشن و خاموش می شود، می تواند نشانه ای از خرابی مانیتور باشد. با این حال، برخی از تنظیمات رایانه می تواند باعث سوسو زدن یا خاموش شدن مانیتور شود. ویندوز 7 به طور خودکار مانیتور را پس از مدت زمان مشخصی خاموش می کند و برخی تنظیمات صفحه نمایش می تواند فلاش تکراری ایجاد کند. در صورت شل بودن اتصالات کابل برق یا داده، ممکن است صفحه نمایش روشن و خاموش شود. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا این مورد در دسته خدمات تعمیرات مانیتور قرار می‌گیرد یا خیر؟ قطعا پاسخ این سوال بله است و باید توجه داشته باشید که پاور مانیتورها از بخش‌های بسیار مهم و پر هزینه به حساب می‌آید که گاهی نیاز به تعمیر و تعویض آن می‌باشد.

مرحله 1: کلیک روی گزینه باتری

روی نماد باتری موجود در سمت راست نوار وظیفه کلیک کنید. روی گزینه More Power Options کلیک کنید.

مرحله 2

روی «انتخاب چه زمانی برای خاموش کردن نمایشگر» کلیک کنید. منوهای کشویی کنار «Turn Off the Display» را به «Never» تغییر دهید، سپس روی «Save Changes» کلیک کنید.

خاموش شدن خودکار مانیتور

مرحله 3

کلید لوگوی ویندوز را نگه دارید، سپس “D” را فشار دهید تا به دسکتاپ بروید. روی دسکتاپ راست کلیک کنید، سپس روی «رزولوشن صفحه» کلیک کنید.

مرحله 4: وارد شدن به تب مانیتور

روی “تنظیمات پیشرفته” کلیک کنید. به تب “مانیتور” بروید و نرخ تازه سازی را در محدوده 72 هرتز تا 85 هرتز انتخاب کنید. دوبار روی “OK” کلیک کنید.

مرحله 5

این را ببینید  دلایل سیاهی صفحه نمایش مانیتور

در صورت ادامه مشکل، دکمه پاور را فشار دهید تا مانیتور خاموش شود. کابل برق متصل به پشت صفحه را بررسی کنید. اگر کابل برق شل است، کانکتور را داخل شیار برق پشت مانیتور فشار دهید تا زمانی که به مقاومت برخورد کنید.

مرحله 6: اطمینان از اتصال کابل مانیتور به پریز

اطمینان حاصل کنید که سر دیگر کابل برق کاملاً به پریز وصل است. اگر کابل برق به طور ایمن به پریز و مانیتور وصل شده است، اما صفحه همچنان روشن و خاموش می شود، از کابل برق دیگری استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا مشکل مربوط به خود کابل است یا خیر.

مرحله 7

اتصال کابل پشت کامپیوتر و پشت مانیتور را بررسی کنید. یک سر کابل ویدیو را دوباره به پشت مانیتور وصل کنید، سپس پیچ های شست را در جای خود محکم کنید. سر دیگر کابل ویدئو را دوباره به پشت کامپیوتر وصل کنید، سپس پیچ های انگشت شست را ببندید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، کابل ویدیو را تعویض کنید.

مرحله 8

هنگامی که مانیتور خاموش می شود، چراغ نشانگر را بررسی کنید. اگر چراغ نشانگر سبز چشمک زن یا کهربایی درخشان است، ممکن است مشکل از صفحه نمایش نباشد، بلکه کامپیوتر باشد. هنگامی که مانیتور خاموش می شود، کابل ویدیو را جدا کنید. اگر پیامی مانند “No Signal Could Be Found” روی صفحه ظاهر شد، آداپتور ویدئو ممکن است مقصر باشد. اگر چراغ نشانگر خاموش باشد، به احتمال زیاد مانیتور معیوب است.

خسارت ناشی از افتادن مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − ده =