نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

این راهنما نحوه تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W را شرح می دهد. حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد، که بخش عمده‌ای از زمان و مشکل باز کردن محفظه مانیتور پلاستیکی است. پس تعویض را آغاز نمایید.

تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W

راهنمای تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W

در این قسمت به راحتی می توانید تعویض برد کنترل را انجام دهید.

مرحله 1 باز کردن و تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W

قبل از شروع تعمیر و تعویض قطعه ابتدا آن را از برق بکشید و اتصالات را قطع نمایید.

خرابی مانیتور

مرحله 2

حال دستگاه را مقابل خود قرار دهید یک پارچه نرم مانند حوله را روی یک سطح تمیز و صاف قرار دهید. مانیتور را از روی پایه بردارید و آن را روی پارچه قرار دهید و رو به پایین باشد. چهار پیچ را که در قسمت نصب قرار دارند باز کنید.

مرحله 3

سپس درب پلاستیکی را باز کنید. این سخت ترین قسمت است و با دقت انجام می شود حدود یک ساعت طول می کشد. لبه پایینی ساده ترین است. یک اسپلدر فلزی را در درز بین پلاستیک سیاه و سفید بچسبانید. دسته اسپلادگر را به سمت پایین خم کنید تا قطعه پلاستیکی سفید به بیرون فشار بیاورد.

در قسمت پایین مانیتور حرکت کنید. در کل 10 کلیپ وجود دارد که باید بیرون بیایند.

تعمیرات مانیتور

مرحله 4

حالا قسمت سخت فرا می رسد. سه لبه باقی مانده با گیره های رو به داخل بسته می شوند، به این معنی که تنها با کشیدن زبانه ها به سمت لبه مانیتور باز می شوند.

با توجه به شکل زبانه ها، هر کدام از یک طرف راحت تر از طرف دیگر باز می شوند.

این را ببینید  خرابی نمایشگرهای LCD

برای زبانه هایی که در امتداد کناره های مانیتور قرار دارند، اگر از پایین مانیتور به آن ها نزدیک شوید، راحت تر آن ها را به عقب برگردانید.

برای بالای مانیتور، اگر از سمت چپ به آن نزدیک شوید، باز کردن زبانه‌های نیمه چپ مانیتور آسان‌تر است. اگر از سمت راست به آن نزدیک شوید، باز کردن زبانه‌های نیمه سمت راست مانیتور آسان‌تر است.

مرحله 5 خارج کردن برد کنترل

مانند تمام قطعه ها بر کنترل نیز به مانیتور متصل است پس اتصالات را باز نمایید. سه پیچی که برد کنترل را می‌بندد روی صفحه باز کنید.

مرحله 6

علاوه بر پیچ، کابل ها نیز وجود دارند که باید ان را تعویض نمایید. محفظه رابط کابل را با باز کردن دو زبانه در هر طرف به آرامی باز کنید.

مرحله 7

چهار کابل متصل کننده برد کنترل را جدا کنید. قبل از برداشتن فلپ پلاستیکی مشکی روی کانکتور کابل نواری تخت، مطمئن شوید که آن را بردارید.

مرحله 8

همه چیز باز و جدا شده است. با این حال، صفحه کنترل هنوز توسط یک چسب صمغی ضخیم متصل می شود. برای خارج کرن برد کنترل در این مرحله نیاز به نیرو دارید پس برد کنترل را محکم بردارید و به طور تمیز از چسب جدا می شود.

در صورتی که قطعه سوخته است ان را تعویض نمایید در غیر ایتن صورت عملیات تعمیر را اغاز کنید.

تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W به اتمام رسید است. در صورتی که دستگاه عملکرد خوبی را ندارد باید این قطعه را تعویض نمایید زیرا این قطعه با قطعات دیگر دستگاه در ارتباط است.

این را ببینید  روش های رفع مشکل قرمزی صفحه مانیتور

بیشتر بدانید: بررسی مانیتور سامسونگ C27RG5

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 4 =