نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش مناسب برای دور انداختن یک صفحه مانیتور

وقتی مانیتور صفحه تخت خود را با نسخه جدیدی جایگزین می کنید، باید بفهمید که با نمایشگر قبلی خود چه کار کنید. اگرچه ممکن است فقط انداختن آن در سطل زباله وسوسه انگیز به نظر برسد، اما مواد شیمیایی و اجزای داخل مانیتور برای محیط زیست خطرناک است. در عوض استفاده مجدد یا بازیافت بهتر است.

مسائل الکترونیکی زباله

در مقایسه با مانیتورهای قدیمی و بزرگ CRT گذشته که حاوی پوند سرب بودند، مانیتورهای صفحه تخت LCD کاملاً دوستدار محیط زیست به نظر می رسند.

اما در نور پس زمینه مانیتورهای تولید شده قبل از 2009 از جیوه، ماده شیمیایی خطرناک برای سوزاندن یا شل شدن در محیط استفاده شده است. نور پس زمینه حاوی جیوه در سال 2010 با چراغ های LED جایگزین شد، که سمی نیستند، اما هنوز هم برای بازیابی برخی از مواد با ارزش داخل به بازیافت نیاز دارند.

چه کاری نباید کرد

انداختن مانیتور قدیمی خود به سطل آشغال صرفاً هدر دادن و احتمالاً خطرناک نیست، ممکن است در منطقه شما غیرقانونی باشد. ایالت ها و شهرستانها در حال سرکوب مواد خطرناکی هستند که با ریختن این زباله های الکترونیکی یا زباله های الکترونیکی به محل دفن زباله، آزاد می شود. تنظیم آن مانیتور قدیمی در حاشیه محدوده روز سطل زباله می تواند جریمه خوبی برای شما ایجاد کند.

آن را به جلو پرداخت کنید

اگر باز هم مانیتور خوب کار کرد، اهدا don آن را به یک مدرسه یا م charسسه خیریه محلی در نظر بگیرید. پناهگاه ها، مدارس و کلیساهای زنان می توانند از تجهیزات رایانه ای استفاده کنند یا تبلیغاتی را در Craigslist یا Freecycle قرار دهند و آن را به هر کسی که اولین بار حاضر شود ارائه دهد.

این را ببینید  جایگزینی خازن بد مانیتورهای

از دوستان و خانواده خود بپرسید که آیا می توانند از یک مانیتور کاری خوب استفاده کنند. اگر هنوز هم می توان از آن برای شخصی استفاده کرد، ارسال آن برای از بین بردن معنی ندارد.

بازیافت کنید

برای آن دسته از مانیتورهایی که شکم بالا رفته و آخرین پیکسل خود را ظاهر کرده اند، یک مرکز بازیافت راهی برای شماست. هر مرکز بازیافت نمی تواند از پسماندهای الکترونیکی برآید، بنابراین برای یافتن مواردی که به درستی برای تجهیزات قدیمی رایانه تنظیم شده است، تماس بگیرید.

(بازیافت رایانه) یا (بازیافت زباله الکترونیکی) و شهر خود را به صورت آنلاین جستجو کنید تا مکان های محلی برای گرفتن مانیتور قدیمی خود را پیدا کنید.

برخی از خرده فروشان و تولید کنندگان تجهیزات قدیمی را برای بازیافت مناسب پس می گیرند، بنابراین آنها را بررسی کنید. در بیشتر موارد هنگام تحویل گرفتن از مانیتور خود مجبور به پرداخت هزینه هستید، بنابراین برای یافتن بهترین معامله به خرید بپردازید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − شش =