نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه عواملی باعث سیاه شدن مانیتورهای رایانه می شود؟

مانیتور رایانه سیاه احساس گیجی و وحشت همزمان را در بیشتر کاربران رایانه ایجاد می کند، خصوصاً اگر رایانه صداهای عادی دستگاه کار را صادر کند. مانیتورهای غیر شاغل در سیستم های به ظاهر فعال به طور کلی نمایش تصاویر را به چند دلیل متوقف می کنند، که عیب یابی اکثر آنها بسیار آسان است. به روش منطقی حرکت کنید تا ساده ترین دلایل صفحه سیاه را از بین ببرید، از اتصالات مختلف مانیتور به منبع تغذیه و خود کامپیوتر شروع کنید.

اتصالات شل

بسیاری از عوامل به راحتی ثابت می توانند باعث یک مانیتور تاریک شوند، مانند اتصالات شل در سیم های مختلف و صفحه مدار. دوشاخه آداپتور مانیتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید به طور ایمن به پشت مانیتور بسته شده و به درگاه خروجی یا محافظ ولتاژ متصل است و به دستگاه اجازه می دهد تا جریان الکتریسیته مناسب را دریافت کند.

تأیید کنید که اتصالات کابل ویدیو در مانیتور و پشت کامپیوتر شما محکم و ایمن هستند. اطمینان حاصل کنید که کارت گرافیک کاملاً مجهز به سیم و کابلهای لازم در مادربرد قرار گرفته است.

کارت گرافیک معیوب

کارت گرافیک داخل برج رایانه شما امکان ترجمه داده های الکترونیکی به تصاویر بصری را فراهم می کند. اگر این کارت خراب شود، از طریق آسیب یا نقص سازنده، صفحه شما سیاه می شود.

یک نمایشگر متفاوت را در رایانه خود امتحان کنید و برای نمایش تماشا کنید اگر مانیتور دوم چیزی نشان نمی دهد، ممکن است کارت گرافیک شما مقصر باشد و باید جایگزین شود. اگر مانیتور جدید نمایشگر معمولی را نشان می دهد، می دانید که اولین مانیتور شما خراب شده است.

این را ببینید  تعویض صفحه LCD خراب

خرابی مادربرد

در برخی موارد، کارت گرافیک شما خوب است، اما صفحه مدار بزرگی که به آن متصل است، مناسب نیست. تمام اجزای موجود در قاب کامپیوتر شما به مادربرد متصل می شوند، یک صفحه مدار بزرگ که به انواع مختلف سخت افزار امکان برقراری ارتباط و تعامل صحیح را می دهد.

اگر مادربرد دچار اتصال کوتاه، ناشی از نشت یا افزایش برق شود، ممکن است سو عملکرد داشته باشد و قادر به خواندن و استفاده از کارتها و اجزای مختلف متصل شده نباشد. مادربرد خود را از نظر خرابی، مانند علائم سوختگی از اتصال کوتاه یا نواحی تاب خورده، بررسی کنید.

کارت گرافیک دیگری را در مادربرد امتحان کنید و ببینید آیا تصویر مانیتور شما برمی گردد یا خیر. در غیر این صورت، ممکن است از خرابی مادربرد رنج برده باشید، که نیاز به تعویض کل برد دارد.

مانیتور معیوب

گاهی اوقات یک نمایشگر تاریک به این دلیل رخ می دهد که دستگاه خود به پایان عمر خود رسیده است. قطعات الکترونیکی داخل مانیتور ممکن است خراب شوند، یا عوامل محیطی مانند رطوبت زیاد ممکن است رطوبت داخل واحد را ایجاد کرده و باعث اتصال کوتاه شود.

مانیتور خود را به رایانه دیگری متصل کنید تا ببینید آیا کار می کند یا خیر. در غیر این صورت، خود مانیتور معیوب است و نیاز به تعویض دارد. اگر مانیتور تصویری را نمایش داد، می توانید با عیب یابی ادامه دهید تا مقصر واقعی را محدود کرده و مشکل را برطرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =