نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های یک نمایشگر LCD در حال خرابی

نمایشگرهای LCD شکننده هستند و برای ماندگاری نامحدود طراحی نشده اند. علائم مرگ یک مانیتور LCD می تواند چشمک زدن، صفحه سیاه یا نقص عملکرد مربوط به رنگ باشد. مشکلات سخت افزاری، مانند خرابی نور پس زمینه، نیاز به تعمیر یا جایگزینی دارند. مشکلات دیگر در مشکل عیب یابی متفاوت است.

زمان گرم کردن طولانی

پس از فشار دادن دکمه روشن / خاموش، LCD ها به طور کلی به پنج تا 10 ثانیه زمان نیاز دارند. مانیتورهای LCD قدیمی و قدیمی ممکن است برای گرم شدن نور پس زمینه به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. فرایندی که بیش از حد طولانی شود ممکن است نشان دهنده یک مشکل داخلی باشد که در نهایت می تواند منجر به مرگ LCD شود.

کم نور شدن

کاهش نور به مانیتور که روشنایی ثابت را حفظ نمی کند اشاره دارد. این می تواند سرانجام به حالت چشمک زدن یا سوسو زدن تبدیل شود، که نشان دهنده بدتر شدن مشکل است.

کم نور شدن در درجه اول هنگام خرابی نور پس زمینه رخ می دهد، اما همچنین می تواند در نتیجه قدرت ناکافی باشد. کابل برق متفاوتی را با مانیتور امتحان کنید تا این دلیل را رد کنید.

چشمک زدن

تصاویر چشمک زدن یا سوسو زدن هنگام تغییر وضوح صفحه رخ می دهد، اما همچنین می تواند سیگنال یک مانیتور LCD در حال مرگ باشد. گرچه چشمک زدن می تواند ناشی از فرسودگی مانیتور باشد، لزوماً مانیتور مقصر نیست.

چشمک زدن همچنین می تواند از درایورهای بد یا کارت گرافیک معیوب ناشی شود. درایور کارت گرافیک خود را به روز کنید و مطمئن شوید که مانیتور به طور ایمن وصل شده است.

این را ببینید  آموزش تعمیر صفحه نمایش مانیتور

ابهام / اشباع رنگ

گیجی و اشباع رنگ از دیگر علائمی است که می تواند در اثر کارت گرافیک بد ایجاد شود. مانیتور را به رایانه دیگری متصل کنید تا منبع مشکل را مشخص کنید. اگر صفحه شما هنوز مبهم است، بررسی کنید که تنظیمات سیستم عامل شما صحیح بوده و درایور کارت ویدیو جدیدترین نسخه است.

بیشتر نمایشگرها با یک ابزار کالیبراسیون / تنظیمات ارائه می شوند که به شما امکان می دهد تنظیمات رنگ را به صورت دستی انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + دو =