نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عوامل موثر بر عمر مانیتور/ هنگام خرید نمایشگر، مردم به شدت نگران رزولوشن، پهنای باند، نرخ تازه سازی، توانایی بازیابی رنگ و غیره هستند، اما پس از خرید، اغلب از تعمیر و نگهداری چشم پوشی می کنند، به طوری که قابلیت اطمینان و عمر مفید نمایشگر تا حد زیادی کاهش می یابد.

بر اساس آمار مربوطه، 50 درصد از خرابی های صفحه نمایش به دلیل شرایط محیطی نامناسب، 30 درصد ناشی از عملکرد نامناسب یا مدیریت ضعیف است و تنها 20 درصد به طور طبیعی به دلیل کیفیت پایین یا قدیمی شدن قطعات آسیب می بینند. بنابراین می توان دریافت که شرایط محیطی و عوامل انسانی عامل اصلی خرابی صفحه نمایش هستند. بنابراین، کاربران باید دانش کلی نگهداری و روش های نگهداری نمایشگر را درک کرده و به آن مسلط شوند.

 دما

دمای تطبیقی ​​نمایشگر، CRT در 10 ℃ 35 ℃، LCD در 0 ℃ 40 ℃ (محصولات خاص به دستورالعمل های عملیاتی آن مراجعه کنید).

هنگامی که دمای محیط خیلی پایین است، صفحه پوششی جوانه زده در داخل CRT به سردی تغییر شکل می‌دهد، که باعث می‌شود صفحه نمایش بلوک رنگ نامنظم یا تغییر شکل مدار انحراف به نظر برسد و در نتیجه حرکت میدان مغناطیسی و تاری یا باطله شدن صفحه نمایش را ایجاد می‌کند. علاوه بر این، هر قطعه الکترونیکی پارامترهای محیط کاری خاص خود را دارد. هنگامی که دمای محیط خیلی پایین است، ممکن است لرزش تصویر، تغییر شکل و سایر خطاها رخ دهد. دمای محیط کار Qili CMV-1502 LCD 535 ℃ است. اگر دمای محیط کار کمتر از 5 ℃ باشد، صفحه نمایشی وجود نخواهد داشت که اغلب با خرابی مانیتور اشتباه می شود.

یادآوری ویژه: هنگامی که یک مانیتور به تازگی از خارج به داخل خانه آورده شده است که دمای آن زیر 0 درجه سانتیگراد است، فوراً آن را روشن نکنید. برای جلوگیری از ترکیدن لوله تصویر به دلیل روشن شدن فوری، باید یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید تا مانیتور زمانی که دما برابر با دمای اتاق است، روشن شود.

این را ببینید  معرفی اجزای سمی مانیتور کامپیوتر

هنگامی که دمای محیط بیش از حد بالا باشد، دمای بالای تولید شده توسط مدار خود نمایشگر به راحتی قابل تابش نیست، که به راحتی باعث اتلاف حرارت ضعیف و در نتیجه شکست حرارتی اجزای مدار و آسیب دیدن نمایشگر می شود.

عوامل موثر بر عمر مانیتور

 رطوبت

مانیتور 30٪ 80٪ است. اگر رطوبت بیش از حد زیاد باشد، به راحتی می توان باعث تخلیه ولتاژ بالا و آسیب رساندن به FBT یا سایر قطعات شود. در عین حال، اجزای مدار نمایشگر نیز به راحتی در محیط مرطوب آسیب می بینند یا نشت می کنند. اگر شبنم اتفاق بیفتد، قطرات آب باعث اتصال کوتاه و آسیب بیشتر می شود. هنگامی که رطوبت بیش از حد خشک است، تولید الکتریسیته ساکن آسان است که منجر به برق گرفتگی، آسیب انسانی یا آسیب به مدار می شود.

گرد و غبار

ولتاژ آند داخل نمایشگر 20 کیلو ولت / 30 کیلو ولت است که به راحتی می تواند گرد و غبار موجود در هوا را جذب کند. هنگامی که نمایشگر در محیط گرد و غباری قرار می گیرد، گرد و غبار جذب شده توسط فشار بالا به راحتی روی برد مدار جمع می شود و در نتیجه حرارت ضعیفی از بین می رود و به اجزای مدار نمایشگر آسیب می رساند. همچنین ممکن است باعث تغییر ارزش اجزای مدار یا اتصال کوتاه ناشی از جذب گرد و غبار در هوا شود.

در عین حال، صفحه نمایش CRT نیز به دلیل جذب گرد و غبار با فشار بالا، روشنایی را کاهش می دهد و کاربران به طور ناخودآگاه روشنایی نمایشگر را افزایش می دهند و در نتیجه باعث پیری زودرس CRT می شوند. برای کارخانه های آرد، کارخانه های سیمان، معادن زغال سنگ و سایر واحدهای گرد و غبار، باید به ضد گرد و غبار رایانه ها و سایر لوازم جانبی توجه کرد.

این را ببینید  تعویض مادربرد سامسونگ 27E510C

به منظور جلوگیری موثر از خطرات گرد و غبار و اطمینان از استفاده مانیتور در محیط نسبتاً تمیز، باید یک کاور مخصوص گرد و غبار برای مانیتور بخرید و بلافاصله بعد از هر بار استفاده آن را بپوشانید (مراقب باشید بلافاصله پس از خاموش شدن آن را نپوشانید، زیرا مدت زمان مشخصی طول می کشد تا مانیتور بعد از خاموش شدن، گرما را دفع کند).

 نور

صفحه نمایش نباید در معرض نور مستقیم خورشید یا سایر نورهای قوی قرار گیرد، در غیر این صورت پیر شدن فسفر CRT را تسریع می کند. علاوه بر این، در نور شدید، چشمان کاربر نیز مستعد خستگی است که باعث کاهش راندمان کار خواهد شد.

هوا

نمایشگر نباید در محیطی با محتوای بیش از حد اسید، خورنده، گاز و سایر گازها قرار گیرد، در غیر این صورت پوشش آنتی استاتیک روی سطح CRT می ریزد و قطعات مدار در اثر پیری زودرس آسیب می بینند. برای کارخانجات رنگ، حلال، کارخانه های شیمیایی و … باید به حفاظت از لوازم جانبی کامپیوتر مانند مانیتور توجه کنیم. گازی که ما اغلب استفاده می کنیم (از جمله اجاق های زغال سنگ) دشمن لوازم خانگی است، بنابراین باید از وسایل خانگی در این نوع محیط اجتناب کرد.

 میدان مغناطیسی

صفحه نمایش CRT با کنترل بمباران الکترونی فسفر روی سطح CRT توسط میدان مغناطیسی قابل کنترل تولید شده توسط مدار خود، تصویر را بازیابی می کند. اگر تداخل یا برهم نهی میدان مغناطیسی اضافی وجود داشته باشد، تصویر را نمی توان به طور معمول بازیابی کرد، که منجر به لرزش تصویر، بلوک رنگ، شیب و غیره می شود. هنگام استفاده، سعی کنید مانیتور را به سمت شرق قرار دهید، زیرا تنظیمات کارخانه نمایشگر به سمت شرق انجام می شود تا نمایشگر کمترین تأثیر را از میدان مغناطیسی زمین داشته باشد.

این را ببینید  آموزش تعمیر صفحه نمایش مانیتور

کامپیوترها باید از میدان های مغناطیسی مانند یخچال، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی که به راحتی میدان مغناطیسی تولید می کنند، دور بمانند.

ولتاژ کار منبع تغذیه

نمایشگر معمولاً 100240 ولت جریان متناوب است. هنگام استفاده، باید تماس خوبی داشته باشید و پریز برقی را انتخاب کنید که بتواند جریان بیش از 5 آمپر را تامین کند.

مانیتورها را نمی توان با وسایل خانگی پرقدرت یا میدان مغناطیسی قوی مانند تلویزیون، یخچال، تهویه مطبوع، جاروبرقی، استریو و غیره استفاده کرد. توجه: رایانه ها نباید از بلندگوهای معمولی غیر ضد مغناطیسی استفاده کنند، در غیر این صورت به راحتی می توانند باعث مغناطیس شدن دستگاه شوند. نمایشگر.

قدرت پشتیبان

برای استفاده عادی و جلوگیری از آسیب تصادفی به مانیتور، در صورت امکان، رایانه خود را به برق پشتیبان UPS مجهز کنید.

 ارتفاع

دستورالعمل های نمایش به طور کلی به ارتفاع، بیش از 10000 فوت (حدود 3000 متر) اشاره دارد. به عنوان یک کاربر در منطقه دشت، لازم نیست نگران این مشکل باشید، اما اگر از آن در فلات چینگهای-تبت استفاده می کنید، باید آن را در نظر بگیرید.

توجه: اگر مانیتور شما در محیط خاصی مانند دما بالا، رطوبت، مغناطیسی قوی، دمای پایین و غیره یا در ارتفاع بالا استفاده می شود، لطفا یک مانیتور حرفه ای انتخاب کنید. در غیر این صورت، مانیتور معمولی به درستی کار نخواهد کرد.

تعمیر مانیتور خود را به ما بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + یک =