نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

به چه علت مانیتور به طور کامل خاموش می شود؟

وقتی مانیتور من از بیدار شدن از حالت خواب امتناع کرد، شروع به تحقیق درباره این مسئله کردم و به سرعت متوجه شدم که در مشکلاتم تنها نیستم. در واقع، با برآوردهای کاملاً غیر علمی من، به نظر می رسد که همه در یک زمان یا نقطه دیگر از این امر رنج برده اند.

متأسفانه، هیچ دلیل جهانی برای این وجود ندارد، بنابراین هیچ راه حل جهانی وجود ندارد. با این حال، با توجه به اینکه چندین راه حل ممکن برای حل این مسئله وجود دارد، ما می خواهیم از محبوب ترین دلایل و راه حل های این مسئله قدیمی استفاده کنیم.

خواب عمیق را غیرفعال کنید (مانیتورهای دل)

مانیتورهای دل (و شاید دیگران) از ویژگی خاصی به نام خواب عمیق برخوردار هستند که حتی بیشتر از رفتن به حالت آماده به کار منظم، مصرف انرژی مانیتور را کاهش می دهد. این مکانی بین برداشتن کامل مانیتور از برق و فقط داشتن آن در حالت آماده به کار است.

در اکثر موارد، این ویژگی چندان مفیدی نیست و می تواند به این معنی باشد که اگر مانیتور با رایانه به خواب می رود، وقتی رایانه از خواب می رود، مانیتور به طور خودکار دوباره روشن نمی شود.

این بدان معناست که وقتی Deep Sleep فعال است باید مانیتور خود را بصورت دستی روشن کنید. می توانید این کار را انجام دهید یا فقط خواب عمیق را روی مانیتور غیرفعال کنید. برای انجام این کار، نمایشگر روی صفحه را روی مانیتور خود روشن کنید، (دیگران -> نظارت بر خواب عمیق) را انتخاب کنید و سپس آن را در آنجا غیرفعال کنید.

این را ببینید  مشکل مانیتورهای LCD

توجه داشته باشید که مارک های نمایشگر دیگر نیز ممکن است از این ویژگی برخوردار باشند، بنابراین به تنظیمات مانیتور خود نگاهی بیندازید تا ببینید آیا آن را دارید یا خیر، در صورت تمایل آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال کردن اضافه ولتاژ PLL (مادربردهای ASUS)

ایسوس با مادربردهای زیادی سر و کار دارد و در بیشتر موارد، آنها کاملاً با آنها سر و کار دارند، اما چند مورد عجیب و غریب روی آنها وجود دارد که می تواند باعث شود کمی کارها اشتباه شود.

به عنوان مثال، اکثر تابلوهای مدرن ایسوس به صورت پیش فرض از ویژگی PLL Overvoltage استفاده می کنند. این امر به شما کمک می کند پردازنده شما را تا حدودی بیش از حد مسدود کند، بنابراین اگر نگران بیرون آمدن آن چند صد مگاهرتز اضافی از دکل خود هستید، ممکن است بخواهید آن را روشن بگذارید.

اما اگر خواب رفتن روی رایانه شخصی شما در اولویت است، ممکن است لازم باشد این ویژگی را خاموش کنید و برای این کار باید به BIOS مخوف بروید.

رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید، سپس هنگام بارگیری، کلید Delete را فشار دهید تا صفحه BIOS ظاهر شود.

در اینجا ممکن است همه چیز از یک مادربرد به مادربرد دیگر متفاوت باشد، اما برای یافتن گزینه، به (حالت پیشرفته) (کلید F7 در Asus Z97 MOBO من) بروید.

بعد، AI Tweaker را از گزینه های بالای صفحه انتخاب کنید، سپس روی کشویی کنار Internal PLL Overvoltage کلیک کنید و آن را به OFF تغییر دهید. تنظیمات را ذخیره کرده و از BIOS خارج شوید.

این را ببینید  عدم تصویر در مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دو =