نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات تنظیم صفحه و لرزش مانیتور دل

مانیتور دل نامرتب یا سوسو زدن می تواند یک مشکل واقعی باشد، به خصوص اگر شما مجبور باشید مدت طولانی در طول روز با کامپیوتر کار کنید. دل مدلهای مختلفی از مانیتورها را تولید می کند که اغلب به همراه یک سیستم رایانه ای دل بسته بندی می شوند. در حالی که مانیتورهای LCD جدیدتر سوسو تولید نمی کنند، مانیتورهای CRT قدیمی ممکن است به دلیل تداخل خارجی، اتصالات نامناسب یا تنظیمات میزان تازه سازی، سوسو زدن صفحه را نمایش دهند.

تنظیم اولیه مانیتور

همه مانیتورهای Dell گزینه های اصلی تنظیم را فراهم می کنند که به شما امکان می دهد تراز، رنگ، روشنایی و کنتراست صفحه را تغییر دهید. به دنبال دکمه های منو در قسمت جلویی یا کناری پایین قاب مانیتور باشید.

بسته به مدل مانیتور دل شما، تعداد و برچسب روی دکمه ها متفاوت ظاهر می شود. یک منوی روی صفحه نمایش داده می شود و گزینه های تنظیم را برای اصلاح موارد معمول مانند نمایشگرهای بسیار گسترده یا باریک، نمایشگرهایی که به یک طرف انحراف دارند یا نمایشگرهایی که رنگ را به درستی نشان نمی دهند، ارائه می دهد.

عیب یابی مانیتور اساسی

مشکلات مانیتور سوسو زدن می تواند به دلیل اتصالات شل یا کابل های معیوب باشد. قبل از اقدام به عیب یابی دیگر، بررسی کنید که کابل مانیتور Dell به طور ایمن به ورودی فیلم در پشت کامپیوتر و خروجی فیلم در پشت مانیتور متصل شده باشد.

برای اطمینان از اتصال صحیح کابل، بیشتر کابل های مانیتور نیاز به استفاده از دو پیچ کوچک انگشتی دارند. اگر کابل دیگری در دست دارید، سعی کنید به کابل جدیدی بروید تا معیوب بودن کابل مورد استفاده را تعیین کنید.

این را ببینید  انواع مانیتور کامپیوتر

نرخ تازه کردن را تنظیم کنید

سیستم عامل ویندوز به شما امکان می دهد میزان تازه سازی مانیتور خود را برای کاهش مشکلات سوسو زدن تنظیم کنید. برای بهبود نمایشگر و کاهش خستگی چشم، باید میزان تازه سازی مانیتورهای CRT حداقل 75 هرتز باشد.

روی دکمه Start کلیک کنید، Adjust Screen Resolution را در نوار جستجو تایپ کنید و کلید Enter را فشار دهید تا پنجره وضوح صفحه راه اندازی شود. روی «تنظیمات پیشرفته» کلیک کنید و به برگه «مانیتور» بروید. در اینجا می توانید نرخ تازه سازی را برای مانیتور خود تغییر دهید.

تداخل خارج را حذف کنید

تداخل های بیرونی، مانند دستگاه هایی که فرکانس های رادیویی یا میدان های مغناطیسی را تولید می کنند، نیز می توانند باعث لرزش و نمایش شوند.

برای بهبود نمایشگر، دستگاه های الکتریکی، از جمله بلندگوهای رایانه و محافظ های برق را از مانیتور دور کنید. همچنین هر چیزی را که از طریق فرکانس های رادیویی پخش می شود، مانند رادیوها، مانیتورهای کودک یا CB ها، حذف کنید. همچنین برای جلوگیری از سوسو زدن فضای کافی بین مانیتور دل و سایر مانیتورها قرار دهید.

 

لرزش تصویر مانیتور
لرزش تصویر مانیتور

 

نصب مجدد درایور مانیتور

روش دیگر برای رفع مشکل لرزش تصویر مانیتور ایسر، نصب مجدد درایور است. ممکن است درایور نمایشگر شما قدیمی شده باشد و یا تنظیمات آن به هم ریخته و به هر دلیل دیگری، بین نرم افزار و سخت افزار ناهماهنگی ایجاد شده باشد. اگر روشهای قبلی نتیجه بخش نبودند، سی دی درایور مانیتور را داخل کیس گذاشته یا با مرکز تعمیر مانیتور تماس گرفته و آن را مجددا نصب کنید.

این را ببینید  نحوه استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون

اگر این سی دی را در اختیار ندارید، می توانید وارد وب سایت رسمی ایسر شده و مدل نمایشگرتان را سرچ کنید. سپس درایور مناسب آن را پیدا کرده و نسخه سازگار با ویندوز مورد استفاده خود را دانلود و نصب نمایید. مراحل نصب درایور مانیتور تقریبا مشابه نصب درایور لپ تاپ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 10 =