نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مشکلات نمایش یا فیلم در مانیتور

ممکن است مانیتور شما دارای نمایشگر LCD یا مشکل فیلم باشد که معمولاً به دلیل مانیتور، کارت ویدیو (GPU) یا تنظیمات ویدئو ایجاد می شود. مراحل عیب یابی زیر می تواند به حل مشکلات نمایش فیلم در مانیتور کمک کند. برخی از علائم نشان دهنده نمایشگر LCD یا مسئله فیلم، صفحه خالی یا سیاه، محو شدن رنگ، مبهم، تار، تصویر تحریف شده یا کشیده، اعوجاج هندسی، نشت نور یا خونریزی سبک، لرزش، خطوط افقی یا عمودی، تکه های روشن یا تاریک پیکسل مرده یا پیکسل روشن. برای کسب اطلاعات بیشتر، هر مرحله عیب یابی زیر را گسترش داده و دنبال کنید.

نمایش یا مسئله فیلم را در یک مانیتور شناخته شده تأیید کنید

لازم است بررسی کنید آیا مشکلات نمایش فیلم در مانیتور، کارت ویدیو (GPU) یا تنظیمات ویدئو در رایانه شما وجود دارد یا خیر. یک راه ساده برای شناسایی این مسئله اتصال کامپیوتر به یک مانیتور خارجی یا تلویزیون شناخته شده و اطمینان از اتصال کابل های نمایشگر (S-video، VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort) به درگاه های ویدئویی رایانه و نمایشگر.

اگر این مشکل در مانیتور دیگر ادامه پیدا کرد، این ممکن است به دلیل کارت ویدیو (GPU) یا تنظیمات ویدیو باشد و نه مانیتور، به مرحله تأیید نمایش یا مسئله فیلم در حالت ایمن ویندوز بروید. دیگر به مرحله بعدی بروید.

خسارات فیزیکی را بررسی کنید

در صورت بروز هر نوع آسیب در کابل های نمایشگر یا صفحه LCD، ممکن است مشکلات نمایش فیلم در مانیتور یجاد شود. صفحه LCD ممکن است علائمی مانند توقف عملکرد صفحه LCD، کار متناوب، عدم تطابق رنگ، سوسو زدن، نمایش خطوط افقی یا عمودی و غیره را در صورت آسیب دیدن کابل های نمایشگر یا صفحه LCD نشان دهد.

این را ببینید  عیب یابی انواع مانیتور

مسئله نمایش یا فیلم را در حالت ایمن Windows تأیید کنید

Windows Safe Mode به ما امکان می دهد تا تشخیص دهیم مشکل مربوط به سیستم عامل، تنظیمات ویدئو، درایورهای دستگاه یا یک نرم افزار شخص ثالث است. اگر مشکل در حالت ایمن ادامه داشت، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، برای انجام بازیابی سیستم Windows ادامه دهید.

 درایور کارت گرافیک (GPU)، درایور مانیتور، درایور چیپست و BIOS را به روز کنید

CyberPowerPC توصیه می کند درایورهای دستگاه و BIOS را به عنوان بخشی از چرخه به روزرسانی برنامه ریزی شده به روز کنید. این درایورهای دستگاه و به روزرسانی های BIOS ممکن است شامل ویژگی ها یا تغییراتی باشند که به شما کمک می کند تا نرم افزار سیستم شما به روز باشد و با سایر ماژول های سیستم (سخت افزار و نرم افزار) سازگار باشد و همچنین باعث افزایش پایداری شود.

برای عملکرد بهینه ویدئو و حل مشکلات رایج ویدیو، به روز رسانی درایورهای دستگاه زیر ضروری است:

  • بایوس
  • درایور چیپ ست
  • درایور کارت ویدیو (GPU)
  • درایور مانیتور

این درایورها به ساخت و مدل خاص کارت گرافیک شما (GPU) بستگی دارند، با این حال، بیشتر کارت گرافیک های مدرن (GPU) درایورهای جهانی را ارائه می دهند که با گذشته سازگار هستند. این بدان معناست که جدیدترین درایورهای گرافیکی برای نام تجاری کارت گرافیک شما (NVIDIA یا AMD) احتمالاً برای اکثر نسل های گذشته کار خواهد کرد.

  1. ابتدا باید مارک GPU کارت گرافیک خود را شناسایی کنید، این مربوط به خود تراشه GPU است و نه سازنده کارت گرافیک. این احتمالاً یا NVIDIA یا AMD است. اگر مطمئن نیستید، با پشتیبانی CyberPowerPC تماس بگیرید و آنها می توانند به شما کمک کنند GPU خود را شناسایی کنید.
  2. اگر پردازنده گرافیکی NVIDIA است، می توانید جدیدترین درایورهای گرافیک را از اینجا بارگیری کنید: https://www.geforce.com/drivers
  3. اگر پردازنده گرافیکی AMD است می توانید جدیدترین درایورها را از اینجا بارگیری کنید: https://www.amd.com/fa/support
این را ببینید  متوقف شدن صفحه مانیتور

به روزرسانی های Microsoft Windows را بارگیری و نصب کنید

به روزرسانی های ویندوز از بسیاری جهات می توانند از سیستم عامل ویندوز شما پشتیبانی کنند. به روزرسانی ویندوز می تواند مشکلات نمایش فیلم در مانیتور را حل کند، از حملات مخرب محافظت کند یا حتی ویژگی های جدیدی را به سیستم عامل اضافه کند.

چگونه می توان Windows Updates را در Microsoft Windows 10 اجرا کرد؟

  1. روی Start کلیک راست کرده و Settings را کلیک کنید.
  2. در پانل تنظیمات، روی بروزرسانی و امنیت کلیک کنید.
  3. در پانل سمت چپ، Windows Update را انتخاب کنید.
  4. در پانل سمت راست، روی بررسی برای به روزرسانی ها کلیک کنید.
  5. پس از بارگیری و نصب به روزرسانی ها، رایانه را مجدداً راه اندازی کنید.

 تنظیمات ویدئو یا نمایشگر را تغییر دهید و روشنایی را تنظیم کنید

تنظیمات نمایشگر مانند روشنایی، میزان تازه سازی، وضوح و مدیریت توان ممکن است بر عملکرد مانیتور شما تأثیر بگذارد. تغییر تنظیمات صفحه نمایش می تواند به حل انواع مختلفی از مشکلات نمایش فیلم در مانیتور کمک کند.

بیشتر بدانید: مقاله اموزش رایگان عیب یابی و تعمیر تخصصی مانیتور 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + چهار =