نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چگونه تشخیص دهیم که کارت گرافیک رایانه شما خراب است؟

کارت گرافیک رایانه با نمایش داده های رایانه شما بر روی مانیتور، یکپارچه در عملکرد سیستم است. در صورت نیاز، مانند بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، می توان کارت گرافیک پرقدرت نصب کرد تا انرژی بیشتری را برای برنامه های مختلف فراهم کند. با این حال، هنگامی که کارت های گرافیک خراب می شوند، می توانند باعث تحریف دید شوند یا نمایش داده ها را به طور کامل متوقف می کنند. با این حال، قبل از صرف هزینه برای یک کارت گرافیک کاملاً جدید، دریابید که آیا در واقع این باعث ایجاد مشکلات برای شما شده است.

تعویض نمایشگرها

مانیتور دیگری را به رایانه خود متصل کنید و / یا از مانیتور خود با رایانه دیگری استفاده کنید. این طراحی شده است تا به شما کمک کند بفهمید مانیتور و نه کارت گرافیک شما خراب است. اگر تحریفات بینایی ادامه داشته باشد، مشکل از مانیتور نیست. اگر از بین رفته باشند، این ممکن است نشانه ای از خراب شدن مانیتور باشد.

کارت را به وضوح بررسی کنید

اگر توانایی دارید صفحه کناری را از برج دسک تاپ رایانه خود جدا کنید، یا قاب لپ تاپ را بردارید و کارت گرافیک را از نظر وجود هرگونه ساییدگی یا آسیب دیدن کنید.

کارتهای گرافیک باید سرد نگه داشته شوند، بنابراین هرگونه گرد و غبار را پاک کنید. همچنین با برداشتن کارت از شکاف و قرار دادن مجدد آن، دوباره آن را دوباره قرار دهید. این به شما کمک می کند تا شل نشود. اگر صدمه قابل مشاهده ای وجود داشته باشد، این یک نشانگر قوی است که کارت گرافیک مشکل دارد و باید جایگزین شود.

این را ببینید  کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه

مدیر دستگاه را بررسی کنید

مدیر دستگاه را باز کنید تا وضعیت کارت گرافیک خود را بررسی کنید. Control Panel Windows را باز کنید، روی System and Security کلیک کنید و سپس روی Device Manager کلیک کنید.

بخش Display Adapters را باز کنید، روی نام کارت گرافیک خود دوبار کلیک کنید و سپس به دنبال هر اطلاعاتی در (وضعیت دستگاه) باشید. در این قسمت معمولاً گفته خواهد شد: (این دستگاه به درستی کار می کند.) اگر این حرف را نمی زند، هرگونه هشدار یا خطایی را که ممکن است در آنجا ذکر شود، یادداشت کنید تا کمک بخواهید.

توابع راه اندازی را بررسی کنید

به صداهایی که رایانه شما هنگام راه اندازی صدا می دهد گوش دهید و سعی کنید عملکردهای اساسی مانند تایپ کردن، باز کردن درایو دیسک یا اتصال یک دستگاه USB خارجی را انجام دهید. اگر اصلاً صفحه خود را مشاهده نکنید، این ممکن است لازم باشد. اگر صفحه شما کاملاً خالی است، ممکن است مادربرد شما مقصر باشد، نه کارت گرافیک شما.

هنگامی که سیستم شما راه اندازی می شود، هر یک از اقدامات فوق را انجام دهید و همچنین ببینید آیا می توانید هارد دیسک خود را کار کنید. هنگام شروع باید چند بوق درست شود و رایانه باید جدا از چرخش فن ها سر و صدا ایجاد کند. اگر رایانه به طور معمول کار کند، کارت گرافیک احتمالاً خطا دارد. در غیر این صورت، ممکن است مادربرد شما باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =