نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راه اندازی یک مانیتور دوگانه بیشتر رایج شده است و اکثر کارت های گرافیک دارای چندین اسلات برای اتصال چندین مانیتور نیز هستند. در حالی که آنها معمولاً در میان نوازندگان، گیمرها، استریمرها، سازندگان یافت می شوند، راه اندازی دو مانیتور برای هرکسی که کارهای چندوظیفه ای زیادی انجام می دهد راحت است. راه‌اندازی مانیتور دوگانه باعث کاهش سرعت رایانه با یک کارت گرافیک مدرن نمی‌شود، مگر اینکه هنگام تماشای ویدیوها در هر دو صفحه، از بازی‌ها و برنامه‌های سخت‌گیری استفاده کنید، پس می‌توانید انتظار داشته باشید که بار اضافی کمی روی کارت گرافیک وارد کنید. با این حال، کارت گرافیک برای گرفتن و نمایش تصاویر در هر دو صفحه باید کمی سخت تر کار کند – اما آیا کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه اتفاق می افتد؟ با ما همراه باشید.

کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه
کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه

تاثیر کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه

برای کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه Pugetsystems.com یک تست بنچمارک بر روی رایانه ای با تنظیم مانیتور دوگانه با پردازنده مرکزی Core i7 875K و GPU GeForce GTX 570 انجام داد. تست معیار شامل موارد زیر بود:

  • تک صفحه به تنهایی
  • صفحه دوم با خالی متصل است
  • وب سایت در صفحه دوم
  • پخش ویدئو در صفحه دوم
  • بازی در صفحه دوم

تست بنچمارک نشان داد که رایانه ای با این مشخصات به شدت تحت تأثیر اجرای برنامه های کاربردی بر روی یک نمایشگر دوم قرار نمی گیرد.

در واقع، تنها زمانی که آزمایش تفاوت های قابل توجهی را نشان داد زمانی بود که مانیتور دوم یک بازی را اجرا می کرد، اما چند وقت یکبار یک بازی را روی هر دو نمایشگر خود به طور همزمان اجرا می کنید؟ تقریبا هرگز..

این را ببینید  عدم تصویر در مانیتور

بنابراین، برای اینکه واقعاً متوجه تفاوت در عملکرد یا لکنت زبان شوید، باید یک بازی سخت را روی یک صفحه اجرا کنید در حالی که در صفحه دیگر ویدیوهای تمام صفحه را تماشا می‌کنید – به علاوه داشتن یک سری برنامه‌های کاربردی دیگر که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند. اما اگر در رایانه‌ای نسبتاً جدید دچار تاخیر یا افت فریم هستید، به احتمال زیاد با مشکلات مربوط به نرم‌افزار مواجه هستید.

راه اندازی مانیتور دوگانه

مانیتورها به یک ایستگاه اتصال متصل بودند، سپس کامپیوترهای خود را برای دسترسی به مانیتورها به آن متصل کردند. با انجام این کار، چیزهای زیادی در مورد چیزهای مختلفی یاد گرفتیم که می تواند با مانیتور دوم تداخل داشته باشد و باعث کند کارکرد کامپیوتر شود. در ادامه نکاتی وجود دارد.

  • هر دو مانیتور را روی رزولوشن یکسان تنظیم کنید: اطمینان از اینکه هر دو نمایشگر روی وضوح یکسانی در ویندوز تنظیم شده اند می تواند تاخیر را کاهش دهد و کل تجربه را یکپارچه تر کند.
  • تغییر نرخ رفرش مانیتور: نرخ رفرش مانیتور به ما می گوید که مانیتور چند بار در ثانیه می تواند یک تصویر جدید بکشد، زمانی که چندین مانیتور به آن متصل هستند، مفید است که مانیتور را روی نرخ تازه سازی تنظیم کنیم که بر نرخ تجدید مانیتورهای دیگر تقسیم شود. به عنوان مثال، این می تواند شما را مجبور کند که نرخ تازه سازی مانیتور 144 هرتزی خود را به 120 هرتز کاهش دهید. جفت شدن با یک مانیتور 60 هرتزی، یک مانیتور 120 هرتزی ممکن است بهتر از یک مانیتور 144 هرتزی کار کند.
  • درایورهای خود را بررسی کنید: به‌روزرسانی یا نصب مجدد درایورهای گرافیکی فایل‌های خراب یا قدیمی را برطرف می‌کند، که می‌تواند سرعت رایانه را کاهش دهد.
  • از IGPU خود استفاده کنید: IGPU شما، کارت گرافیک داخلی، می تواند برای گرفتن و نمایش تصاویر در مانیتور دوم استفاده شود. این کار کارت گرافیک اختصاصی را به میزان قابل توجهی تخلیه می کند و منجر به افزایش کلی عملکرد می شود.
  • اجرای بازی ها در حالت تمام صفحه: اجرای بازی در حالت تمام صفحه تا حدی لکنت زبان را کاهش می دهد.
این را ببینید  3 روش رفع مشکلات نرم افزاری صفحه نمایش کامپیوتر

بسته به آنچه که تجربه می کنید، این چیزها ممکن است ریشه مشکل شما باشد یا نباشد.

کند شدن عملکرد هنگام بازی

برای کاهش سرعت کامپیوتر با راه اندازی مانیتور دوگانه اگر رایانه شما هنگام بازی کردن و اجرای همزمان برنامه های کاربردی روی دو نمایشگر به طور قابل توجهی کندتر است، این امر غیرعادی نیست زیرا شما از منابع بیشتری از GPU برای اجرای همه برنامه ها استفاده می کنید.

اما اگر سرعت کامپیوتر بدون توجه به کارهایی که از آن می‌خواهید کند کند می‌شود، احتمالاً به مشکلی برخورد کرده‌اید که می‌توان آن را برطرف کرد. انجام کارهای ساده روی مانیتور دوم در حین اجرای یک بازی یا یک ویدیوی تمام صفحه روی صفحه اصلی نباید باعث کندی شود.

بیشتر بدانید: علت های اولیه عدم راه اندازی مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =