نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چه اتفاقی می افتد که مانیتورها خراب می شوند؟

وقتی مانیتور خراب می شود، به شدت مانع بهره وری می شود. با این وجود، نمایشگرهای بد لزوماً نشان نمی دهند که اتفاق دیگری برای رایانه شما افتاده است. به احتمال زیاد، داده های مهم شما تحت تأثیر قرار نگرفته اند و پس از برطرف شدن مانیتور همچنان می توانید به تمام اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. برای کسانی که نیاز به دسترسی فوری به داده ها دارند، به راحتی یک مانیتور جدید را متصل کنید تا مطمئن شوید که فقط مانیتور تحت تأثیر قرار گرفته است. علائم بد بودن نمایشگر را تشخیص دهید تا از تعمیرات غیرضروری جلوگیری کنید.

بررسی و آزمایش کردن

اگر مانیتور شما کار نمی کند، ابتدا مطمئن شوید که مانیتور و کابل های برق به درستی متصل شده اند. مانیتور دیگری را به رایانه وصل کنید تا ببینید آیا مشکل به مانیتور اول جدا شده است یا خیر.

اگر مانیتور دوم کار نکند، ممکن است کارت گرافیک بدی داشته باشید. برای اطمینان از این موضوع باید رایانه را به حرفه ای برسانید. اگر مانیتور دیگر کار می کند، سعی کنید منبع تغذیه جدید را به مانیتور بد وصل کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه مقصر نیست.

علاوه بر این، سعی کنید به یاد داشته باشید که آیا مانیتور پس از به روزرسانی یا نصب درایور کارت گرافیک جدید، خراب شده است. این سناریوها نشان می دهد که این مسئله ممکن است مربوط به نرم افزار باشد.

پیکسل و روشنایی

اگر شروع به مشاهده لکه های سفید روی صفحه خود کنید، ممکن است پیکسل های شما خراب شود. اغلب، با شروع خرابی مانیتورها، پیکسل ها نیز خراب می شوند.

این را ببینید  صفحه قرمز روی مانیتور

آنها مانند نقاط کوچک نور سفید به نظر می رسند و کیفیت کلی صفحه کامپیوتر را کاهش می دهند. اگر روشنایی کلی مانیتور تغییر کرد، تنظیمات روی مانیتور خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سهواً با دکمه های روشنایی و کنتراست سر و صدا نکرده اید.

اگر هنگامی که دکمه را به سمت راست می چرخانید مانیتور روشن تر می شود، ممکن است شخصی با تنظیمات مانیتور شما بازی کند.

نوسانات و تداخل را کنترل کنید

اگر مانیتور لوله تصویری دارید و متوجه سوسو زدن یا قطع و وصل شدن مانیتور می شوید، می تواند نشانه یک جز bad بد باشد. با این حال، ببینید رادیوها یا دستگاه های دیگری که فرکانس ساطع می کنند در نزدیکی هستند یا خیر. نمایشگرهای لوله تصویری نسبت به نمایشگرهای LCD حساس تر به تداخل هستند.

اگر متوجه تغییر رنگ شدید، سعی کنید مکان بلندگوها را حرکت دهید تا مطمئن شوید که بلندگوها بر نمایشگر شما تأثیری ندارند. اگر همه عیب یابی شما نتیجه مثبتی نداشته باشد، ممکن است مانیتور خراب شود. این علائم می تواند نشانه خرابی مانیتور یا تداخل باشد.

مسائل مربوط به صفحه نمایش و هشدارها

معمولاً، وقتی مانیتور خراب می شود، به راحتی روشن نمی شود و کاملاً سیاه به نظر می رسد. اگر مانیتور به رنگ سبز ضعیفی بدرخشد یا صفحه آبی دریافت کنید، این بدان معناست که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دیگری وجود دارد. برخی از مردم ترس دارند که مانیتورها در صورت خراب شدن منفجر شوند.

این بی اساس است. بیشترین چیزی که به طور کلی اتفاق می افتد، صدای خروج است و این فقط در مانیتورهای لوله تصویر رخ می دهد. مانیتورهای LCD به طور کلی به سرعت و بی سر و صدا محو می شوند. در صورت خراب شدن مانیتور، ممکن است بوی سوزش کمی نیز ببویید.

این را ببینید  پورت HDMI مانیتور

 

دلیل خرابی مانیتور
دلیل خرابی مانیتور

 

گرم شدن بیش از حد کامپیوتر

تمام بخش های داخلی کامپیوتر حین کار گرما تولید می کنند. به همین منظور فن های پلاستیکی در تمام بخش های کامپیوتر تعبیه شده اند. در صورت عدم تهویه مناسب گرما در کامپیوتر می ماند و به بخش های داخلی آسیب می رساند. علائم این آسیب عبارت اند از:

  • قفل شدن مکرر
  • خاموش شدن تصادفی
  • از دست رفتن تصویر

در صورتی که دریچه های کیس با گرد و غبار، پرز و موی حیوانات خانگی پوشیده شوند هوای گرم حبس می شود. به همین منظور دریچه های کیس را به صورت دوره ای تمیز کنید تا هوا بتواند آزادانه در جریان باشد. تمیز کردن اصولی درچه‌های فن مانیتور، یکی از خدماتی است که مرکز تعمیر مانیتور تهران به شما ارائه می‌کند. برای انجام این کار شما نیاز به اسپری‌های مخصوص و همچنین تجهیرات نسبتا پیشرفته‌ای دارید که بتوان با آن فشار و سرعت هوای پردازش شده از دستگاه را کنترل نماید. در صورت عدم کنترل سرعت نفوذ هوا، یا فن مانیتور شما تمیز نشده و یا بخاطر سرعت بش از حد، پروانه آن آسیب می‌بیند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × یک =