نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

علائم اولیه سوختن مانیتور/ شما نمی خواهید مجبور به ایجاد اختلال در عملکردهای روزمره خود شوید زیرا مانیتور شما در زمان نامناسبی از بین می رود. برخی از مشکلات مانیتور پیشاپیش به شما هشدار می دهند که ممکن است مانیتور شما زود زود بسوزد. تشخیص این علائم راهی برای مقابله با مشکل مانیتور قبل از اینکه به یک مشکل اصلی برای تجارت شما تبدیل شود، به شما می دهد.

پیکسل های مرده

برخی از مانیتورها دارای پیکسل هایی هستند که اصلا کار نمی کنند. این پیکسل ها پیکسل های مرده نامیده می شوند و به صورت پیکسل های خالی در مانیتور کامپیوتر شما نمایش داده می شوند. سایر مشکلات پیکسل شامل پیکسل های گیر کرده و پیکسل های روشن تر است. در بیشتر موارد، یک پیکسل مرده بدون تعویض قابل تعمیر نیست، زیرا سخت افزار آسیب دیده است. برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکلی با مانیتوری که مشکلات پیکسلی دارد، جایگزینی زود هنگام را در نظر بگیرید.

علائم سوختگی در پیکسل ها

اگر مانیتور شما هر روز با موقعیت گرافیکی یکسانی قرار می گیرد، ممکن است این تصاویر در صفحه نمایش داده شوند. سوختن مانیتور تصویری شبیه شبح از گرافیک ایجاد می کند که همیشه روی صفحه است. از سوختن با محافظ صفحه و نرم افزارهای مشابه جلوگیری می کنید. هنگامی که رایت در مانیتور رخ می دهد، از یک راه حل نرم افزاری مانند JScreenFix، Online Monitor Test یا Killdeadpixel (پیوندها در منابع) استفاده کنید تا با روشن و خاموش کردن پیکسل های مانیتور یا استفاده از نمایشگرهای الگو، مشکل را برطرف کنید. ممکن است نتوانید سوختگی صفحه را حذف کنید. در حالی که مانع از دیدن سایر تصاویر روی نمایشگر نمی شود، باعث حواس پرتی می شود.

این را ببینید  مشکل نگران کننده صفحه سیاه مرگ مانیتور

علائم اولیه سوختن مانیتور

نمایش متناوب

اگر منبع تغذیه مانیتور به درستی کار نکند، ممکن است با چندین مشکل مختلف با مانیتور مواجه شوید. مانیتور شما ممکن است در زمان های عجیب و غریب به حالت خواب زمستانی بیفتد، بدون درخواست روشن و خاموش شود، به طور نامنظم روشن شود، یا مشکلات دیگری داشته باشد که مانع از نمایش گرافیک صفحه در صورت درخواست شود. اگر منبع تغذیه در ابتدا دچار مشکل نشود، این مشکلات متناوب ممکن است برای مدتی ادامه داشته باشند تا در نهایت به طور کامل از کار بیفتند.

عیب یابی نهایی

وقتی فقط کابل ها یا کارت گرافیک شما مشکل دارد، نمی خواهید زمان و پول خود را برای تعویض مانیتور تلف کنید. شما کارهای مهم تری دارید که باید انجام دهید. اگر فکر می کنید مشکل فقط از اتصال به کارت صفحه نمایش است، کابل های مانیتور را عوض کنید. اگر مشکلی در عدم نمایش صحیح گرافیک روی مانیتور رایانه خود دارید، ممکن است مربوط به خود کارت باشد. مانیتور را به رایانه دیگری ببرید و آن را در آنجا تست کنید تا ببینید آیا بهبودی پیدا کردید یا خیر.

چگونه بفهمیم کارت گرافیک کامپیوتر شما خراب است؟

کارت گرافیک رایانه با نمایش داده های رایانه شما بر روی یک مانیتور، برای عملکرد یک سیستم ضروری است. در صورت نیاز، مانند بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک، می توان یک کارت گرافیک پرقدرت نصب کرد تا به برنامه های مختلف قدرت بیشتری بدهد. با این حال، زمانی که کارت‌های گرافیک خراب می‌شوند، می‌توانند باعث ایجاد اعوجاج بصری یا توقف کامل نمایش داده‌ها شوند. با این حال، قبل از خرج کردن پول برای یک کارت گرافیک کاملا جدید، بفهمید که آیا واقعاً باعث ایجاد مشکلات شما شده است یا خیر.

این را ببینید  تعمیر صفحه رایانه

تعویض مانیتور

مانیتور دیگری را به رایانه خود متصل کنید و/یا از مانیتور خود با رایانه دیگری استفاده کنید. این برای کمک به شما طراحی شده است که بفهمید آیا مانیتور، نه کارت گرافیک شما، خراب است یا خیر. اگر اعوجاج بصری ادامه یابد، مانیتور مشکلی ندارد. با این حال، اگر آنها از بین رفته باشند، این ممکن است نشانه ای از خراب شدن خود مانیتور باشد.

کارت را به صورت قابل مشاهده بررسی کنید

در صورت امکان، پانل کناری را از برج دسکتاپ یا محفظه لپ‌تاپ کامپیوتر خود بردارید و کارت گرافیک را برای هر گونه نشانه‌ای از سایش یا آسیب بررسی کنید. کارت های گرافیک باید خنک نگه داشته شوند، بنابراین گرد و غبار را حذف کنید. همچنین کارت را با خارج کردن آن از شکاف و سپس قرار دادن آن در جای خود دوباره در جای خود قرار دهید. با این حال، اگر آسیب قابل مشاهده ای وجود داشته باشد، این نشانگر قوی است که کارت گرافیک مشکل دارد و باید تعویض شود.

Device Manager را بررسی کنید

برای بررسی وضعیت کارت گرافیک خود، Device Manager را باز کنید. کنترل پنل ویندوز را باز کنید، روی «System and Security» و سپس روی «Device Manager» کلیک کنید. بخش «Display Adapters» را باز کنید، روی نام کارت گرافیک خود دوبار کلیک کنید و سپس به دنبال اطلاعاتی که در زیر «وضعیت دستگاه» است بگردید. این ناحیه معمولاً می گوید: “این دستگاه به درستی کار می کند.” اگر این را نمی‌گوید، به هر هشدار یا خطایی که ممکن است در آنجا فهرست شده باشد توجه داشته باشید تا کمک بخواهید.

این را ببینید  تنظیم رنگ مانیتور به روش آسان

توابع راه اندازی را بررسی کنید

به صداهایی که رایانه‌تان هنگام راه‌اندازی می‌دهد گوش دهید و سعی کنید عملکردهای اساسی مانند تایپ کردن، باز کردن درایو دیسک یا وصل کردن یک دستگاه USB خارجی را انجام دهید. اگر اصلاً نمی‌توانید صفحه‌نمایش خود را ببینید، این ممکن است ضروری باشد.

اگر صفحه نمایش شما کاملاً خالی است، ممکن است مادربرد شما مقصر باشد نه کارت گرافیک شما. هنگامی که سیستم شما راه اندازی می شود، هر یک از اقدامات ذکر شده را انجام دهید و همچنین ببینید آیا می توانید صدای کار کردن هارد دیسک خود را بشنوید. درست هنگام استارت باید چند بوق به صدا در بیاید و کامپیوتر جدا از چرخش فن ها صدا بدهد. اگر کامپیوتر به طور معمول روشن شود، احتمالاً کارت گرافیک مقصر است. اگر نه، ممکن است مادربرد شما باشد.

علائم سوختن مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =