نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با هر فناوری جدید، نگرانی ها و مشکلات جدیدی نیز برای کاربر ایجاد می شود. ما همیشه این مشکلات را در رایانه های شخصی می بینیم. با معرفی صفحه های تخت، پارانویاهای جمعی جدید بر توده ها تأثیر می گذارد. در این مورد به تحلیل برخی از رفع رایجترین خرابی مانیتور در فناوری های LCD و پلاسما می پردازیم. لازم است قبل از خرید ارزان ترین مانیتور فصل، تحلیل آنلاین محصولات را مطالعه کنید تا از درست کارکردن دستگاه خود مطمئن شوید.

رفع خرابی مانیتور

رفع رایجترین خرابی مانیتور لکه های سفید

برای رفع رایجترین خرابی مانیتور لکه های سفید روی مانیتور معمولاً روی صفحه نمایش نرم لپ تاپ ها ظاهر می شود. بسیاری از عوامل، حتی لمس کردن یا تمیز کردن صفحه نمایش با مواد شیمیایی، می تواند آنها را ظاهر کند. یکی از عوامل بارز دمای صفحه نمایش لپ تاپ است. این معمولاً به این دلیل رخ می دهد که لایه های ترانزیستور تغییر شکل می دهند و باعث ایجاد نوعی “اثر هولوگرام” می شود. اگر صفحه دسکتاپ دارید، نباید این مشکل را داشته باشید، مگر اینکه صفحه نمایش قدیمی باشد. اگر نو است فورا آن را برگردانید.

نشتی نور پس زمینه

نور پشت صفحه نمایش یکی از آن مزاحمت های رایجی است که به دلیل نحوه چسباندن TFT به صفحه و همچنین شکلی که فشار قاب بر هاله سفیدی که می بینیم تأثیر می گذارد، رخ می دهد. بیایید به یاد داشته باشیم که از زاویه دیگری به صفحه نگاه می کنیم، بنابراین رنگ ها سفیدتر هستند و اگر فیلم کمی مخدوش شود، هاله ها ظاهر می شوند. به همین دلیل است که وقتی از زاویه ای متفاوت به صفحه نمایش نگاه می کنیم، هاله ها ناپدید می شوند.

این را ببینید  خرابی نمایشگرهای LCD

به طور کلی، صفحه نمایش های LCD این مشکل را به میزان کمتر یا بالاتری خواهند داشت. برندهای زیادی وجود دارند که این صفحه نمایش ها را ارائه می دهند (ال جی، AOC، سونی، ویوسونیک و غیره)، اما برای حل این مشکل کار زیادی انجام نشده است، اگرچه تقاضا برای انجام کاری در حال افزایش است، بنابراین برخی از مارک ها راه حل های گامای بالا را منتشر می کنند. .

برای رفع رایجترین خرابی مانیتور اگر حاشیه های بالا و پایین در محدوده قابل قبول (1 و 1.5 سانتی متر) قرار دارند، زیاد نگران نباشید، مگر اینکه مانیتور خیلی روشن باشد.

پیکسل ها همیشه خاموش یا همیشه روشن

برای رفع رایجترین خرابی مانیتور این زمانی اتفاق می افتد که یک ترانزیستور آسیب ببیند، بیش از حد حساس شود یا به محرک های الکتریکی به درستی پاسخ ندهد. با این کار مربع های کوچک سفید (که می توانند سبز، آبی یا قرمز نیز باشند) که همیشه روشن هستند یا لکه های سیاه ایجاد می کند. دلایل این امر بسیار زیاد است و پس از وقوع آن تقریباً غیرممکن است که آن را برطرف کنید.

اگر مانیتور کاملا نو است، توصیه می شود فورا آن را تعویض کنید. به همین دلیل است که باید از خرید مانیتور به صورت آنلاین یا دست دوم خودداری کنید، زیرا یک مانیتور بسیار ظریف است، بنابراین شایسته است از یک فروشگاه مناسب با ضمانت خریداری شود. روش هایی برای رفع این مشکل وجود دارد، اما اگر به درستی انجام نشود، می تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

میکرو شکاف یا نقاط رنگارنگ در حال گسترش

این به دلیل پارگی اتفاق می افتد که باعث تولید اکسیژن در نواحی بین لایه پلاستیکی TT و صفحه نمایش می شود. می توان آن را با اکریلیک، مانند چسب ناخن، روی سطح آسیب دیده متوقف کرد.

این را ببینید  اورکلاک کردن مانیتور به زبان ساده

این کار تنها از پخش شدن نقاطی که رنگ های صفحه را تغییر می دهند جلوگیری می کند، بنابراین بهتر است مانیتور را با مانیتور جدید جایگزین کنید.

با لمس نکردن صفحه نمایش و دور نگه داشتن آن از شرایط گرم مانند نور خورشید می توانید از این مشکل جلوگیری کنید. طراحان گرافیک اغلب با این مشکل مواجه می شوند، زیرا مشتریان آنها هنگامی که به چیزی اشاره می کنند صفحه نمایش آنها را با ناخن های خود لمس می کنند.

خرابی تصاویر های مانیتور

تصویر شبح و تصویر ماندگار

برای رفع رایجترین خرابی مانیتور مشکل از مانیتورهای قدیمی و صفحه نمایش CRT (صفحه نمایش لوله اشعه کاتد) است. این زمانی اتفاق افتاد که صفحه نمایش ساخته شده از فسفر روی یک تصویر یخ زد. این اتفاق به دلیل بی دقتی کاربر رخ داد و VCR یا DVD را متوقف کرد و سپس آن را فراموش کرد. هنگامی که کاربر برگشت، صفحه نمایش یک تصویر روح داشت که بسته به زمان مکث، می‌توانست دائمی باشد.

صفحه نمایش های LCD گاهی اوقات با این مشکل مواجه می شوند که البته بسته به مدل و تکنولوژی آن می تواند موقتی باشد. مشکل اصلی این نیست که موقتی است، بلکه این است که به برخی از ترانزیستورها آسیب می رساند، که باعث می شود برخی از پیکسل ها به طور نامحدود روشن یا خاموش بمانند.

در حال حاضر، مانیتورها پس از مدتی استفاده به طور خودکار روشن می شوند. برای کاربر اداری که تمام روز به صفحه نمایش نگاه می کند، بهتر است کمی به مانیتور استراحت دهد. صفحه نمایش و چشمان شما به خاطر آن از شما تشکر خواهند کرد.

این را ببینید  آشنایی با مشخصات مانیتور

بیشتر بخوانید: باید ها و نباید های خرید مانیتور

کند بودن زمان پاسخ و رفع رایجترین خرابی مانیتور

این یک نقص فناوری LCD و رفع رایجترین خرابی مانیتور است: شامل مدت زمانی است که یک پیکسل از سفید به سیاه یا خاکستری تبدیل می شود. این مشکل یکی از معایب بزرگ این فناوری است، اگرچه ما به سختی می توانیم آن را درک کنیم. سیستم های جدیدی مانند OLCD (نمایشگر کریستال مایع آلی) به زودی جایگزین آنها می شوند.

این باعث می‌شود که نمایشگرهایی با زمان پاسخ کمتر از 16 میلی‌ثانیه (میلی‌ثانیه) هنگام حرکت یا نمایش دنباله‌ای متوالی از تصاویر، در نهایت با یکدیگر همپوشانی داشته باشند. این امر به صورت تاری در متن ها نشان داده می شود و در بازی ها و فیلم ها نیز همین اتفاق می افتد. در حال حاضر، تمام مانیتورها دارای زمان پاسخگویی 5 میلی‌ثانیه هستند و این باعث می‌شود که مشکل نامحسوس باشد. این موضوع به دلیل اثر شبح که هنگام تماشای فیلم ایجاد می کند، می تواند آزاردهنده باشد. اگر قصد خرید مانیتور را دارید، مطمئن شوید که زمان پاسخ 5 میلی ثانیه یا کمتر است.

تعمیر مانیتور با آسیب های CPU متفاوت است، زیرا ما می توانیم CPU را خودمان تعمیر کنیم. با استفاده از مانیتور، بهتر است از شخصی کمک بگیرید که سازه های الکترونیکی و تلویزیون را کاملاً می شناسد و ابزارهای مناسب را نیز در اختیار دارد، زیرا ممکن است برای کسانی که از موضوع اطلاعی ندارند، خطرناک باشد. برخی از قسمت‌های مانیتور می‌توانند ولتاژ بسیار بالایی (بیش از 20000 ولت) را تحمل کنند، بنابراین، حتی زمانی که ما مانیتور را از منبع تغذیه آن جدا می‌کنیم، قطعات آن برای مدت زمان زیادی شارژ می‌مانند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 5 =