نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

انواع مانیتور کامپیوتر/ در این پست انواع مانیتورها را توضیح خواهیم داد. اگر این مقاله را با دقت بخوانید، همه چیز را در مورد چند نوع مانیتور کامپیوتر خواهید فهمید.

مانیتور کامپیوتر چیست؟

مانیتور صفحه‌ای است که می‌توانید آن را در هر زاویه و موقعیتی تنظیم کنید. برخی از مانیتورها در پایه مانیتور تعبیه شده اند، بنابراین تقریباً مانند هیچ مانیتوری وجود ندارد، به همین دلیل به مانیتور معروف هستند، برخی دیگر را می توان روی میز قرار داد.

بهترین انواع مانیتور، اساساً 9 نوع مانیتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید. Quad High Definition (HD) تعداد پیکسل های این مانیتور چهار برابر بیشتر از یک مانیتور Full HD است.

این بدان معنی است که تصویر واضح تر و واضح تر به نظر می رسد. قیمت مانیتورهای HD کمی بیشتر از مانیتورهای Full HD است.

رزولوشن فول اچ دی از 1920 در 1080 تا 3840 در 2160 متغیر است. نمایشگرهای با چگالی کم (LDD) اگر بودجه زیادی دارید و بهترین کیفیت را می خواهید، نمایشگرهای کم تراکم (LDD) گزینه خوبی خواهند بود.

 مانیتور LCD

LCD به معنای نمایشگر کریستال مایع است که از کریستال های مایع تشکیل شده است. LCD رایج ترین نوع مانیتوری است که امروزه در همه جا می بینید.

مانیتورهای LCD دارای کیفیت رنگ و تصویر عالی هستند و می توانند وضوح عالی داشته باشند. اما نرخ تازه سازی آنها ضعیف است و ممکن است زمان پاسخگویی محدودی داشته باشند.

انواع مانیتور کامپیوتر

مانیتور LED

LED مخفف “Light Emitting Diode” است. مانیتورهای ال ای دی که گاهی اوقات مانیتورهای LED-backlit نامیده می شوند، کیفیت رنگ و تصویر بسیار خوبی دارند، اما زمان پاسخگویی مناسبی ندارند. این باعث می شود آنها برای کارهایی که به حرکات دقیق نیاز دارند، مانند بازی یا رندر، خوب باشند.

این را ببینید  مشخصات ظاهری مانیتور خم شونده Corsair Xeneon Flex

امروزه مانیتورهای ال ای دی در بازار بسیار معروف شده اند زیرا استفاده از مانیتورهای ال ای دی مزایای زیادی دارد که در زیر آورده شده است.

  1. مانیتورهای ال ای دی دارای محدوده کم نور گسترده تری هستند.
  2. مانیتورهای LED قابل اعتمادتر هستند.
  3. مانیتورهای LED ارزان تر هستند.
  4. مانیتورهای LED برق کمتری مصرف می کنند (20 وات).
  5. مانیتورهای LED نسبت کنتراست پویاتری دارند.

انواع مانیتور کامپیوتر

نمایشگرهای منحنی

مانیتورهای خمیده جدیدترین فناوری مانیتور هستند، اما ممکن است گران باشند. مانیتورهای منحنی بین کاربران بازی و ویرایشگرهای ویدئویی و کاربران برنامه نویسی محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. امروزه اکثر افراد حرفه ای از نمایشگرهای منحنی استفاده می کنند.

انواع مانیتور کامپیوتر

مانیتورهای CRT

CRT مخفف “Cathode Ray Tube” است. مانیتورهای CRT نوع اصلی مانیتور کامپیوتر هستند. آنها بزرگ، سنگین هستند و برای کارکردن به انرژی زیادی نیاز دارند. CRT ها رایج ترین نوع مانیتور کامپیوتر هستند زیرا ساخت آنها ارزان است.

همچنین نمایشگر بسیار واضحی دارند. با این حال، CRT ها در حال منسوخ شدن هستند زیرا سایر انواع مانیتور به دلیل مقرون به صرفه بودن و ویژگی های پیشرفته محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

انواع مانیتور کامپیوتر

 مانیتورهای صفحه تخت

مانیتورهای صفحه تخت نوعی نمایشگر رایانه هستند که معمولاً همراه با رایانه های شخصی، لپ تاپ ها و سایر دستگاه های مشابه استفاده می شود.

مانیتورهای صفحه تخت می توانند آنالوگ یا دیجیتال باشند. آنها همچنین می توانند ترکیبی از هر دو باشند. استفاده از مانیتور صفحه تخت مزایای زیادی دارد، از جمله موارد زیر: بدون لوله بزرگ، زاویه دید پایدار، کیفیت تصویر بهتر، هزینه کمتر.

انواع مانیتور کامپیوتر

 مانیتورهای صفحه نمایش لمسی

مانیتورهای لمسی مانیتورهایی هستند که با لمس صفحه می توان با آنها تعامل داشت. آنها معمولاً برای کنترل مواردی مانند ارائه ها و فیلم ها استفاده می شوند، اما به عنوان نوعی مانیتور رایانه نیز عمل می کنند.

این را ببینید  دلایل خاموش نشدن مانیتور در ویندوز 10 و 11

صفحه نمایش های لمسی می توانند عملکرد بیشتری نسبت به نمایشگرهای معمولی کامپیوتر ارائه دهند. به عنوان مثال، از صفحات لمسی می توان برای دستکاری آیتم های روی میز استفاده کرد، یا می توان از آنها برای تعامل با منوها در یک برنامه کامپیوتری استفاده کرد.

انواع مانیتور کامپیوتر

 مانیتورهای OLED

OLED مخفف دیود نوری آلی است. دیود ساطع نور ارگانیک (OLED) نوعی صفحه نمایش تخت است که فقط در تلویزیون ها و نمایشگرهای رایانه یافت می شود.

نسبت به LCD ها انرژی کمتری مصرف می کند، نسبت کنتراست بهتری دارد و رنگ ها زنده تر هستند. همچنین زاویه دید بهتری نسبت به تلویزیون LCD یا پلاسما دارد.

نمایشگرهای OLED تصاویری با کیفیت بالاتر با رنگ‌های غنی‌تر و صحنه‌های تاریک دقیق‌تر ارائه می‌کنند. آنها همچنین متن واضح تری را روی صفحه نمایش می دهند زیرا هیچ نور پس زمینه ای برای ایجاد تابش خیره کننده وجود ندارد.

انواع مانیتور کامپیوتر

مانیتورهای DLP

فرم کامل DLP “پردازش نور دیجیتال” است. مانیتورهای DLP برای نمایش رنگ های طبیعی در رایانه بهترین هستند. مانیتورهای DLP رویکرد متفاوتی برای نمایش رنگ دارند. آنها سه رنگ اصلی دارند که در نور استفاده می شود.

به همین دلیل است که هنگام ثبت تصاویر خیره کننده، گیمرها و دوستداران فیلم به دنبال آن هستند.

انواع مانیتور کامپیوتر

 مانیتور TFT

TFT مخفف “ترانزیستور لایه نازک” است. مانیتورهای TFT نوعی دستگاه نمایشگر صفحه تخت هستند. آنها از یک لایه نازک کریستال مایع تشکیل شده اند که بین دو قطعه شیشه پلاریزه و مجموعه ای از ترانزیستورها در پشت پانل قرار گرفته است. کریستال مایع به پیکسل تقسیم می شود.

این را ببینید  پورت های اتصال دهنده مانیتور

هر پیکسل توسط ترانزیستور مربوطه روشن یا خاموش می شود. مانیتور TFT با تغییر میزان نوری که می تواند از هر پیکسل منفرد عبور کند از طریق فرآیندی به نام مدولاسیون کار می کند.

پورت های اتصال دهنده مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =