نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سیاهی صفحه مانیتور/ مانیتوری که همچنان سیاه می شود، نشانه آشکاری است که نشان می دهد مشکلی در رایانه شما وجود دارد. سوال این است که آیا مشکل پیش پا افتاده است یا جدی؟ اغلب، مقصر یک کابل شل یا شکسته است – یک راه حل آسان. با این حال، گاهی اوقات شما به یک مانیتور بد یا آسیب به خود رایانه نگاه می کنید. خیلی از این مشکلات را خودتان می توانید با کمی زمان و حوصله تشخیص دهید.

کابل های شل یا آسیب دیده

قبل از اینکه بدترین را فرض کنید، ابتدا ساده ترین راه حل را بررسی کنید.

  • بررسی کنید که همه کابل‌های متصل کننده مانیتور به رایانه محکم و ایمن باشند و هیچ علامت قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد که نشان دهنده آسیب باشد.
  • دوشاخه مانیتور را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به پریز دیواری در حال کار متصل است.
  • اتصال برق خود مانیتور را بررسی کنید. اکثر مانیتورها دارای یک LED کوچک در نزدیکی دکمه پاور هستند که وقتی مانیتور روشن است روشن می‌شود، بنابراین بررسی کنید تا از روشن شدن آن مطمئن شوید.
  • کابل های ویدئویی را برای گیرکردن بررسی کنید، زیرا سیم کشی داخل ممکن است بدون آسیب ظاهری قابل توجه کوتاه شود.
  • ژاکت پلاستیکی کابل را بازرسی کنید. باید نشکن باشد و سیم های داخل آن باز نشوند.
  • هر دو کابل ویدئو و برق را عوض کنید تا ببینید آیا با کابل های جدید عکس می گیرید یا خیر.

مانیتور یا کارت گرافیک بد

با وجود پیچیدگی، اجزای کامپیوتر برای همیشه دوام نمی آورند و مستعد خرابی غیرمنتظره هستند. مانیتور شما ممکن است دچار یک اتصال کوتاه شده باشد، یا به سادگی از یک نقص داخلی مرده باشد. کارت گرافیک داخل برج کامپیوتر شما در حین کار گرم می شود که در صورت بالا رفتن بیش از حد دما می تواند باعث آسیب شود.

این را ببینید  آشنایی با مشخصات مانیتور

مانیتور دیگری را به رایانه خود وصل کنید تا عکس را بررسی کنید. اگر یکی را دریافت کردید، ممکن است به این معنی باشد که مانیتور قبلی شما شکمش بالا رفته است. اگر مانیتور جدید هنوز چیزی جز سیاهی جوهری نشان نمی دهد، ممکن است کارت گرافیک رایانه شما از کار افتاده باشد.

سیاهی صفحه مانیتور

گرم شدن بیش از حد قطعات کامپیوتر

تمام اجزای داخل کامپیوتر شما هنگام کارکردن، گرما تولید می‌کنند، که در صورت عدم تهویه مناسب، دمای داخلی را به سطوح آسیب‌رسان می‌رساند. فن‌های پلاستیکی کوچک در همه رایانه‌ها نصب شده‌اند تا به تخلیه این گرما قبل از وقوع فاجعه کمک کنند، اما اگر آنها یا دریچه‌های کیس اطراف با گرد و غبار، پرز و موهای حیوانات خانگی پوشیده شده باشند، هوای داغ داخل برج شما جایی برای رفتن ندارد. یک سیستم گرمای بیش از حد معمولاً علائم هشدار دهنده مانند قفل شدن مکرر، خاموش شدن تصادفی و از دست دادن ویدیو را نشان می دهد. دریچه های برج خود را باز و شفاف نگه دارید و به طور دوره ای داخل را تمیز کنید تا هوا آزادانه جریان یابد و همه چیز خنک بماند.

خرابی کل سیستم

وقتی یک تصویر صفحه سیاه می بینید به کامپیوتر خود گوش دهید. آیا خاموش است یا به نظر می رسد که هنوز به درستی کار می کند؟ اگر زمانی که مانیتور شما کار نمی‌کند، کل رایانه از کار می‌افتد، ممکن است به دنبال یک خرابی کامل سیستم باشید. این می تواند به دلیل اجزای بد، ویروس ها یا نرم افزارهای متناقض رخ دهد. مشکل دقیق ممکن است کمی آزمون و خطا طول بکشد تا محدود شود.

  • نرم افزار یا سخت افزار نصب شده اخیر را حذف کنید.
  • یک اسکن ویروسی به روز اجرا کنید.
  • رایانه را از نظر علائم گرمای بیش از حد بررسی کنید: دریچه های مسدود/گرد و غبار، فن نمی چرخد. برای تمیز کردن مناطق کثیف از جاروبرقی یا قوطی اسپری “گردگیر کامپیوتری” استفاده کنید.
  • برنامه‌هایی را که اجرا می‌کردید یا هر صدایی که رایانه تولید می‌کرد قبل از اینکه همه چیز سیاه شود، یادداشت کنید.
  • اگر علت آن هنوز از شما دور است و خاموشی همچنان ادامه دارد، از یک تعمیرگاه حرفه ای کمک بگیرید.
این را ببینید  تعویض فیوز NEC LCD1770NX

بررسی وضوح تصویر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =