نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

کامپیوترها بخش مهمی از زندگی مدرن ما هستند. چه یک رایانه شخصی ساخته شده باشد یا یک لپ تاپ شخصی، آنها راه حل های یکپارچه را برای بسیاری از نیازهای ما، مانند خرید آنلاین، کلاس های درس مبتنی بر وب، جلسات مجازی و موارد دیگر ارائه می دهند. با این حال، بسیاری فراموش می‌کنند که رایانه‌ها نیز به «چک‌آپ» منظم نیاز دارند، که عمدتاً با انجام اسکن‌های برنامه‌ریزی‌شده یا اجرای برنامه‌های مبتنی بر عملکرد برای ارزیابی وضعیت کلی آنها انجام می‌شود. اگرچه برخی ممکن است این موضوع را نادیده بگیرند، اما یک کامپیوتر در معرض خطر مانند گذشته کارآمد نخواهد بود و در موارد خاص می‌تواند منجر به صفحه سیاه وحشتناک مرگ شود. در این مقاله، رفع صفحه سیاه مانیتور ، دلایلی که برخی از رایانه‌ها آن را تجربه می‌کنند را بررسی می‌کنیم و برخی راه‌حل‌ها را ارائه می‌کنیم.

رفع صفحه سیاه مانیتور

رفع صفحه سیاه مانیتور و علت آن

رفع صفحه سیاه مانیتور به زبان ساده، صفحه سیاه مرگ زمانی است که کامپیوتر روی یک صفحه سیاه و سفید گیر کرده است. دستورات یا دستورات دکمه کار نمی کنند و رایانه شخصی پاسخگو نمی شود.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است این اتفاق بیفتد، معمولاً به دلیل خطاهای سیستمی که با پروتکل‌های سیستم عامل (OS) رایانه در تضاد است و باعث اختلال در عملکرد آن می‌شود. این امر باعث خاموش شدن سخت کامپیوتر می شود، که در صورت درخواست بیش از حد ممکن است بر سلامت آن تأثیر بگذارد.

در بدترین حالت، مجبور کردن مداوم کامپیوتر به خاموش شدن می‌تواند منجر به خرابی فایل یا آسیب‌های سخت‌افزاری شود، که شاخص‌های اصلی برای خرید یک لپ‌تاپ/رومیزی جدید هستند. مشکلات جزئی دیگری نیز ممکن است رخ دهد، اما عوامل مختلفی می‌توانند باعث کند شدن کامپیوترها شوند، بنابراین تشخیص کامل سیستم معمولا بهترین راه برای شناسایی مشکلات است.

این را ببینید  خاموش شدن مانیتور کامپیوتر پس از چند دقیقه  

اگر رایانه شما به طور مداوم در یک صفحه سیاه یخ می زند، باید مشکلات اصلی را بلافاصله قبل از اینکه آسیب طولانی مدت به رایانه شخصی شما وارد شود شناسایی کنید.

بیشتر بخوانید: رفع خرابی و بررسی ورودی های مانیتور

دلایل سیاه شدن صفحه نمایش کامپیوتر شما

اغلب اوقات، رفع صفحه سیاه مانیتور به دلیل تغییرات اخیر در رایانه شخصی رخ می دهد. بررسی کنید که آیا یکی از دلایل زیر باعث سیاه شدن صفحه نمایش لپ تاپ شما می شود یا خیر:

  1. مشکلات اتصال و رفع صفحه سیاه مانیتور

گاهی اوقات، یک رفع صفحه سیاه مانیتور به دلیل قطع شدن اتصال بین رایانه و نمایشگر نمایشگر آن رخ می دهد. این اغلب برای کاربران دسکتاپ اتفاق می افتد که به طور تصادفی کابل را از درگاه مناسب خود جدا می کنند، چه روی کیس کامپیوتر، خود مانیتور یا هر دو. این ممکن است هنگام استفاده از مانیتور خارجی برای لپ تاپ نیز اتفاق بیفتد، به خصوص اگر کابل آسیب دیده باشد.

  1. نمایش مشکلات دستگاه/آداپتور

یک دستگاه نمایشگر یا آداپتور ویدیویی معیوب همچنین می تواند از نمایش تصاویر توسط رایانه جلوگیری کند و باعث ایجاد صفحه سیاه شود. این اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که کامپیوتر به طور معمول صداها را تولید می‌کند اما نمی‌تواند هیچ تصویری را پخش کند.

دستگاه نمایشگر یک دستگاه خارجی است که خروجی بصری تولید می کند، مانند نمایشگر LCD. از سوی دیگر، یک آداپتور ویدئویی سخت افزار اختصاصی است – مانند کارت گرافیک – که آن تصاویر را قبل از ارسال به یک دستگاه نمایشگر ایجاد می کند.

  1. معیوب بودن به روز رسانی سیستم یا نصب نرم افزار/برنامه

رفع صفحه سیاه مانیتور به روز رسانی کامل سیستم یا نصب نرم افزار جدید نیز می تواند باعث خطای صفحه سیاه شود. این معمولاً به دلیل تضاد دستورات یا کدگذاری اتفاق می افتد که ممکن است برنامه نویسی اصلی رایانه را مختل کند و در نتیجه برخی از فرآیندهای حیاتی را قطع کند. قبل از ایجاد هرگونه تغییر عمده در سیستم رایانه شخصی، همیشه باید از رایانه ها، به ویژه فایل های مهم، نسخه پشتیبان تهیه شود.

این را ببینید  افزایش طول عمر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =