نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه شناسایی خرابی در مانیتور

وقتی صفحه رایانه شما شکسته یا خراب است، می تواند ویرانگر باشد، خصوصاً اگر از آن برای کار یا تحصیل استفاده می کنید. واکنش روده شما ممکن است این باشد که شروع به جستجوی برخی از دستگاه های ارزان قیمت ارزان قیمت کنید تا همه چیز را به موقع روشن کنید. و ممکن است از اینکه چقدر ممکن است هزینه تعمیر صفحه نمایش برای شما هزینه شود عصبی باشید.

خوشبختانه، چند روش برای جلوگیری از هزینه زیاد در یک صفحه جدید و تعمیراتی که ممکن است لازم باشد، وجود دارد. بسته به خسارت وارده، ممکن است بتوانید به طور کلی از مراجعه به تعمیرگاه خودداری کنید. استخدام یک حرفه ای ممکن است لازم باشد اگر کل رایانه شما قابل صرفه جویی نیست، اما در بسیاری از مواقع می توانید روشی را پیدا کنید که خودتان صفحه نمایش خود را قبل از بردن آن به یک تعمیرگاه اصلاح کنید.

امکان تعمیر نشدن مانیتور دستگاه شما

 همچنین این امکان وجود دارد که لپ تاپ یا مانیتور کامپیوتر شما قابل تعمیر نیست. در این صورت، دانستن علائم می تواند مهم باشد تا هزینه اضافی برای بردن آن به یک فروشگاه صرف نکنید تا متوجه شوید که باید جایگزین شود. روش های مختلفی وجود دارد که می تواند بفهمد وقت آن است که مدل قدیمی خود را بازنشسته کرده و به دنبال چیز جدیدی بروید.

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید شناسایی کنید چه مواردی برای تعمیرات صفحه شما ممکن است لازم باشد و برای اینکه دوباره راه اندازی شود باید کدام گزینه را انتخاب کنید.

این را ببینید  علت سفیدی صفحه کامپیوتر هنگام راه اندازی

علائم آسیب دیدن صفحه رایانه

در برخی موارد، کاملاً واضح است که شما باید در یک صفحه جدید سرمایه گذاری کنید. ممکن است در ساختار لپ تاپ یا مانیتور رایانه شما چندین شکاف یا مشکل وجود داشته باشد، که می تواند کاملاً روشن کند که صفحه نمایش شما مشکل ایجاد می کند و نه چیز دیگری.

این اتفاق اغلب بعد از افتادن یا خرد شدن رایانه رخ می دهد. در این صورت، باید فوراً بدانید که آیا این مشکل اصلی است که با آن روبرو خواهید شد.

با این حال، برخی نشانه های کمتر واضح وجود دارد که می تواند با صفحه نمایش خود روبرو شود. همچنین می توان فهمید که آیا مشکل دیگری باعث بروز علائم مشابه شده است یا اینکه با یک کار تعمیر صفحه نمایش، لپ تاپ یا نمایشگر شما دوباره فعال می شود.

ترک خورده؟ یا معیوب؟

در واقع، بین صفحه نمایش شکسته یا ترک خورده کامپیوتر و صفحه نمایش (معیوب) تفاوت وجود دارد. صفحه خراب صفحه ای است که از نظر جسمی علائم آسیب دیدگی را نشان می دهد، در حالی که یک صفحه معیوب ممکن است با موارد دیگری مانند سوسو زدن یا عدم پاسخگویی روبرو شود.

یک صفحه خراب می تواند چندین مشکل مختلف داشته باشد. ممکن است بسیار قابل توجه باشد و دارای ترک یا تراشه باشد، اما می تواند شاخص های دیگری مانند splotch سیاه وجود داشته باشد که به معنی جدا شدن صفحه از پوشش خود است.

در بیشتر موارد، جداسازی در اثر برخی از تأثیرات اساسی رخ می دهد، اما اگر درب به روش اشتباه باز شود نیز می تواند رخ دهد. لپ تاپ های قدیمی دارای قفل بودند که به کاربران کمک می کرد تا از شکستن صفحه نمایش خود جلوگیری کنند، اما مدل های جدید این کار را نمی کنند زیرا شرکت ها به دنبال ارائه طراحی زیبا تر هستند.

این را ببینید  3 روش رفع مشکلات نرم افزاری صفحه نمایش کامپیوتر

تورم

به همین دلیل تورم به یک مشکل رایج در دستگاه های جدید تبدیل شده است. تورم می تواند یکی از بهترین شاخص هایی باشد که صفحه نمایش شما نیاز به ترمیم دارد. این معمولاً به دلیل نوعی ضربه بدنی یا حتی نوسانات هوا به وجود می آید.

اگر در حال حرکت از دمای بسیار گرم به سرد هستید، به دلیل تغییر چشمگیر شرایط، تورم ایجاد می شود.

شما خواهید فهمید که آیا صفحه ای معیوب است زیرا در دستگاه صدمه ای وارد نشده است، اما همچنین به هیچ وجه تصویر را نشان نمی دهد یا تغییر رنگ، پیکسل سازی یا وضوح نامنظم یا مشکل در نور پس زمینه وجود دارد.

آیا صفحه اصلی است که مشکل اصلی است؟

به نظر می رسد هنگام وقوع این مسئله صفحه اصلی شما مسئله اصلی باشد، اما مشکل عمیق تری می تواند در مورد کارت گرافیک، سایر سخت افزارها و حتی نرم افزارهای شما وجود داشته باشد. بهترین راه برای کشف این مسئله اتصال رایانه به نمایشگر خارجی است.

اگر در مانیتور خارجی همه چیز واضح به نظر می رسد، این مسئله مربوط به صفحه لپ تاپ شما است و مادربرد یا سخت افزار دیگر نیست. اگر با همان مسائل خارجی روبرو هستید، ممکن است لازم باشد آن را به یک تعمیرگاه برسانید تا رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید.

اگر از نظر فنی باهوش هستید، ممکن است بتوانید یک کابل ویدیوی جدا شده را دوباره وصل کنید، اما توصیه می شود به دنبال یک متخصص باشید.

سازگاری نرم افزار را بررسی کنید

این احتمال وجود دارد که مشکل از نرم افزار شما باشد. اگر به تازگی برنامه جدیدی را نصب کرده اید و به زودی متوجه مشکلی در صفحه خود شده اید، ممکن است مشکل سازگاری وجود داشته باشد. در این مرحله، می توانید قبل از نصب نرم افزار جدید، دستگاه خود را از نسخه پشتیبان تهیه کنید و ببینید آیا این مسئله مشکلی را حل می کند یا خیر.

این را ببینید  راه اندازی مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هفت =