نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اغلب از ما می پرسند “چگونه مانیتوری را که روشن نمی شود تعمیر کنیم؟” راه های بسیار ساده ای وجود دارد که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید این مشکل را برطرف نمایید. در این مقاله به بررسی تعمیر روشن نشدن مانیتور خواهیم پرداخت.

تعمیر روشن نشدن مانیتور
تعمیر روشن نشدن مانیتور

تعمیر روشن نشدن مانیتور و بررسی اتصالات

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور برای شروع، ممکن است کامپیوتر شما اصلا خراب نشود. اولین و ساده ترین آزمایش این است که مشخص کنید آیا مشکل از مانیتور شما است یا اتصالات بین آن و رایانه شما.

بررسی پریز دیوار

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور اگر صفحه نمایش شما هنوز سیاه است، ببینید آیا می توان با وصل کردن مانیتور به پریز دوم مشکل را حل کرد. هنوز شانسی ندارید؟ در صورت عدم موفقیت، باید به مرحله عیب‌یابی بعدی بروید.

بررسی نور پس زمینه مانیتور

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور هنگامی که رایانه شما روشن است و صفحه نمایش کاملاً سیاه است، با یک مشعل نور را مستقیماً به آن بتابانید. اگر می‌توانید تصویری را فقط با استفاده از لمس ببینید، احتمالاً نور پس‌زمینه مانیتور شما خراب است و باید آن را تعویض کنید. این چیزی نیست که کسی بدون دانش فنی تعمیرات را به تنهایی انجام دهد زیرا اگر صفحه نمایش خود را شکستید.

بررسی مشکل از رایانه

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور اگر هیچ یک از گزینه های عیب یابی ذکر شده در بالا مشکل شما را حل نکرده است، اکنون وقت آن است که آزمایش کنید که آیا می توانید مشکل رایانه خود را رد کنید و بدانید که مشکل از مانیتور یا اتصالات به مانیتور شماست.

این را ببینید  نحوه استفاده از مانیتور به عنوان تلویزیون

امتحان با مانیتور دیگر

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور اگر مانیتور دیگری در دسترس دارید (شاید از رایانه دیگری در خانه یا حتی دوستانتان)، از آن برای بررسی اینکه آیا مانیتور فعلی شما معیوب است یا خیر، استفاده کنید. به سادگی دستگاه متصل به مانیتور فعلی خود را جدا کنید و مانیتور دوم را که می دانید کار می کند وصل کنید. من از سیم برق و کابل دیگر برای این کار استفاده خواهم کرد. اگر مانیتور دوم/تعویض روشن شود، می‌توانید با خیال راحت این موضوع را به عنوان دلیل مشکل رایانه‌تان از بین ببرید.

بررسی آداپتور مانیتور

مرحله بعدی بررسی منبع تغذیه مانیتور از جمله کابل است. برخی از مانیتورها با منبع تغذیه داخلی یا تعبیه شده ساخته می شوند، در حالی که برخی دیگر از خارج (شبیه به لپ تاپ) تغذیه می شوند.

اگر منبع تغذیه مانیتور دوم قابل تعویض باشد، آن را به منبع تغذیه مانیتور اول وصل می کنم. اگر متوجه شدید که صفحه نمایش همچنان روشن می شود، مشکلی در منبع تغذیه وجود دارد.

اگر صفحه نمایش روشن نمی شود، به طور کلی یک راه حل ساده وجود دارد که هزینه زیادی ندارد. گزینه شما ممکن است خرید یک آداپتور برق جدید باشد. با این حال، قبل از اینکه بیرون بروید و یک منبع تغذیه صفحه نمایش جدید تهیه کنید، ابتدا مانیتور اصلی خود را دوباره به منبع تغذیه مانیتور دوم وصل کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر. با این حال، اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است علاوه بر منبع تغذیه، نیاز به تعویض قطعات دیگر نیز داشته باشید.

این را ببینید  رفع مشکلات صفحه سیاه در ویندوز 10

اتصال کابل مناسب به برق

برای تعمیر روشن نشدن مانیتوراین فقط یک آزمایش برای اطمینان از اینکه منبع تغذیه به درستی کار می کند است. فقط مطمئن شوید که اتصالات کابل به کامپیوتر و مانیتور شما ایمن و بادوام هستند. اگر پس از سفت کردن صفحه نمایش شما همچنان کار می کند، احساس احمقانه ای خواهید داشت، اما نتایج عالی ارائه می دهد.

اگر این کار نکرد، کابل ها را عوض کنید تا ببینید آیا کابل مشکلی دارد یا خیر. اگر کامپیوتر و مانیتوری دارید که از انواع اتصالات پشتیبانی می کند، VGA (15 پین آبی)، DVI، یا DL-DVI-D (سفید) را در نظر بگیرید. اگر با تعویض کابل مشکل شما حل شد، این راه حل آسان است

اگر صفحه تاریک باقی بماند، ممکن است یک مانیتور معیوب داشته باشید که بهتر است به جای تلاش برای تعمیر آن، آن را تعویض کنید. اگر نقص کامپیوتر شما را به جای نمایشگر رد نکرده اید، به مراحل بعدی عیب یابی بروید که چرا مانیتور شما روشن نمی شود.

تعمیر روشن نشدن مانیتور و چک کردن کارت گرافیک

برای تعمیر روشن نشدن مانیتور اگر تجربه قبلی در تعمیر رایانه شخصی ندارید، باز کردن رایانه خود برای بررسی کارت گرافیک احتمالاً وظیفه یک تکنسین است. اگر تخصص دارید، کارت گرافیک را بیرون بیاورید و آن را در اسلات PCI-e (یا اگر مادربرد شما بیش از یک اسلات PCI-e دارد) ریست کنید. اگر این کار نکرد، ممکن است مادربرد رایانه شما خراب شده باشد.

مادربرد کامپیوتر

می توانید مادربردها را تعویض کنید تا ببینید آیا دلیل سیاه شدن صفحه نمایشگر شما به همین دلیل است یا خیر. این نیاز به مقدار زیادی کار دارد و برای کسانی که دانش فنی کمی دارند یا اصلاً دانش فنی ندارند مناسب نیست. همچنین می‌توانید رایانه یا لپ‌تاپ دیگری را به برق وصل کنید تا ببینید آیا صفحه نمایشی دارید یا خیر.

این را ببینید  نشانه خرابی مانیتور

اگر با برنامه یا بازی خاصی مشکل دارید، در اینترنت برای حذف نصب کننده جستجو کنید. تعداد زیادی برنامه حذف نصب رایگان وجود دارد، بنابراین به راحتی می توانید یکی را پیدا کنید که با سیستم عامل و مدل شما کار کند. اگر هیچ چیز دیگری کار نمی کند، شاید باید با چیز ساده تر شروع کنید. ممکن است نیاز به تعویض ماژول های RAM در رایانه شما داشته باشد.

بیشتر بدانید: بحران پیکسل گیر کرده در مانیتور LCD

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 14 =