نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اجزای سمی مانیتور کامپیوتر / اجزای موجود در کامپیوترها و مانیتور ها حاوی مواد سمی مختلفی هستند. این ممکن است روی کاربر معمولی که روی یک رایانه کار می ‌کند تأثیری نداشته باشد، اما زمانی که تجهیزات بازیافت یا دور ریخته می‌ شوند مشکلاتی ایجاد می ‌کند. اگر به ارتقای رایانه‌ های اداری خود فکر می ‌کنید، ممکن است زیاد به نحوه دور انداختن تجهیزات قدیمی خود فکر نکنید، اما وقتی زمان آن فرا رسید، باید بدانید که چه چیزی در جعبه و پشت صفحه وجود دارد.

اجزای سمی در کامپیوتر

واحد پردازش مرکزی در کامپیوتر حاوی مواد سمی است و سرب در برد های مدار یافت می شود. صفحات و محفظه های فلزی ممکن است حاوی کروم باشند که برای سخت شدن و محافظت از صفحات فلزی در برابر خوردگی استفاده می شود. مادربرد ها و کانکتور ها اغلب حاوی بریلیوم هستند. کادمیوم معمولا در مقاومت های تراشه، نیمه هادی ها، آشکار ساز های مادون قرمز، تثبیت کننده ها، کابل ها و سیم ها یافت می شود. برد مدارها، سوئیچ ها و رله ها حاوی جیوه و همچنین کروم هستند. بازدارنده های شعله بروم دار در بسیاری از اجزاء از جمله برد مدارها و محفظه های پلاستیکی استفاده می شود.

اجزای سمی در مانیتورها

مانیتور های لوله اشعه کاتدی قدیمی ممکن است تا هشت پوند سرب داشته باشند. مانیتورهای جدیدتر LCD و صفحه تخت معمولاً این مقدار سرب ندارند، اما حاوی مقداری مس و همچنین مس هستند. لامپ مورد استفاده برای روشن کردن صفحه نمایش احتمالا حاوی جیوه است و پوشش داخل صفحه ممکن است از کادمیوم ساخته شده باشد. بازدارنده های شعله بروم دار معمولاً در بسیاری از اجزای مانیتور یافت می شوند.

این را ببینید  تعویض اسپیکر HP w2216h

اجزای سمی مانیتور کامپیوتر

زباله های الکترونیکی

بر اساس گزارش ائتلاف بازپس گیری الکترونیک (ETBC)، ایالات متحده 423000 کامپیوتر و 595000 مانیتور را در سال 2010 از بین برد. فقط 40 درصد رایانه ها و 33 درصد مانیتورها بازیافت شدند. بقیه سطل زباله شدند زباله های الکترونیکی یک نگرانی جدی زیست محیطی است. مواد سمی در اجزای کامپیوتر می توانند به محیط زیست آسیب بزنند و اگر وارد زنجیره های غذایی شوند می توانند به انسان نیز آسیب برسانند.

اثرات سمی مانیتور

زباله های الکترونیکی و برخی روش های بازیافت می توانند برخی از مواد سمی را در محیط آزاد کنند. به عنوان مثال، سوزاندن پوشش PVC از سیم‌ ها برای بازیافت مس داخل آن معمول است. با این حال، PVC هنگام سوزاندن دیوکسین آزاد می کند. اگر در محل زباله ریخته شود، موادی مانند سرب، کادمیوم، مس و جیوه می توانند به خاک و آب نفوذ کرده یا در هوا تبخیر شوند و زنجیره های غذایی را آلوده کنند. به گفته صلح سبز، در شیر مادر انسان، نهنگ ها و خرس های قطبی آثاری از مواد بازدارنده شعله یافت شده است.

بازیافت کردن مانیتور

کسب‌ و کارها معمولاً رایانه‌ ها یا سیستم‌ های جدید نمی ‌خرند، زیرا سخت ‌افزار فعلی برای هدفی مناسب نیست. در عوض، آنها برای بهبود عملکرد ارتقا می ‌یابند و تجهیزات قدیمی ممکن است هنوز مقداری ارزش داشته باشند. این رایانه‌ ها را می ‌توان بازسازی کرد یا برای بازیافت فرستاد – حتی یک رایانه از کار افتاده حاوی اجزایی است که ارزشمند هستند و می ‌توان از آنها دوباره استفاده کرد. اکثر تولید کنندگان بزرگ نوعی خدمات بازیافت را به مشاغل ارائه می دهند. برخی نیز تخفیف های مبادله ای یا پول نقد برای تجهیزات قدیمی ارائه می دهند که می تواند به پوشش برخی از هزینه های یک سیستم جدید کمک کند.

این را ببینید  عدم قرارگیری مانیتور در حالت خواب

عیب یابی مانیتور LCD Benq

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + بیست =