نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نمایشگر شما ممکن است با مشکل صفحه نمایش LCD یا ویدیو مواجه شود که معمولاً ناشی از تنظیمات مانیتور، کارت گرافیک (GPU) یا ویدیو است. مراحل عیب‌یابی زیر می‌تواند به حل مشکلات رایج کمک کند. برخی از علائمی که نشان‌دهنده مشکل صفحه نمایش LCD یا ویدیو هستند عبارتند از: صفحه نمایش خالی یا سیاه، محو شدن رنگ، تصویر مبهم، تار، مخدوش یا کشیده، اعوجاج هندسی، نشت نور یا خونریزی نور، سوسو زدن، خطوط افقی یا عمودی، لکه‌های روشن یا تیره، پیکسل مرده یا پیکسل روشن. برای کسب اطلاعات بیشتر، هر مرحله عیب‌یابی مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور زیر را گسترش دهید و دنبال کنید.

مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور

تایید مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور

بررسی اینکه آیا مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور ، کارت گرافیک (GPU) یا تنظیمات ویدیویی در رایانه شخصی شما است، ضروری است. یک راه ساده برای شناسایی این موضوع این است که رایانه شخصی را به یک مانیتور یا تلویزیون خارجی شناخته شده وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که کابل های نمایشگر (S-video، VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort) به طور محکم به پورت های ویدیویی رایانه شخصی متصل هستند.

اگر مشکل در مانیتور دیگر ادامه داشت، ممکن است به دلیل تنظیمات کارت گرافیک (GPU) یا ویدیو باشد و نه مانیتور، به مرحله تأیید صفحه نمایش یا مشکل ویدیو در حالت ایمن ویندوز بروید. در غیر این صورت به مرحله بعدی بروید.

بررسی آسیب های فیزیکی و مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور

اگر هر نوع آسیبی به کابل های نمایشگر یا صفحه LCD وارد شود، ممکن است مشکلات عملکردی رخ دهد. در صورت آسیب دیدن کابل های نمایشگر یا صفحه نمایش LCD، صفحه LCD ممکن است علائمی مانند کار نکردن صفحه LCD، کار متناوب، عدم تطابق رنگ، سوسو زدن، نمایش خطوط افقی یا عمودی و غیره را نشان دهد.

این را ببینید  رفع سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما  

تأیید مشکل نمایش یا ویدیو را در حالت ایمن ویندوز

در مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور Windows Safe Mode به ما امکان می دهد تشخیص دهیم که آیا مشکل مربوط به سیستم عامل، تنظیمات ویدیو، درایورهای دستگاه یا یک نرم افزار شخص ثالث است یا خیر. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه بوت کردن سیستم CyberPowerPC خود در حالت ایمن، به مقاله پایگاه دانش CyberPowerPC نحوه بوت شدن در حالت ایمن در ویندوز 10 مراجعه کنید. اگر مشکل در حالت Safe Mode ادامه داشت، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، بازیابی سیستم ویندوز را انجام دهید.

به روز رسانی درایور کارت گرافیک (GPU)، درایور مانیتور، درایور

CyberPowerPC به‌روزرسانی درایورهای دستگاه و بایوس را به عنوان بخشی از چرخه به‌روزرسانی برنامه‌ریزی‌شده توصیه می‌کند. این درایورهای دستگاه و به‌روزرسانی‌های بایوس ممکن است شامل بهبودها یا تغییراتی باشند که به به روز نگه داشتن نرم‌افزار سیستم شما و سازگاری با سایر ماژول‌های سیستم (سخت‌افزار و نرم‌افزار) و همچنین افزایش پایداری کمک می‌کنند.

به روز رسانی درایورهای دستگاه زیر برای عملکرد بهینه ویدیو و حل مشکلات رایج ویدیو ضروری است:

  • BIOS
  • درایور چیپست
  • درایور کارت گرافیک (GPU).
  • درایور مانیتور

در مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور این درایورها به برند و مدل خاص کارت گرافیک شما (GPU) بستگی دارد، با این حال، اکثر کارت‌های گرافیکی مدرن (GPU) درایورهای جهانی را ارائه می‌دهند که با عقب سازگار هستند. این بدان معناست که آخرین درایورهای گرافیکی برای برند کارت گرافیک شما (NVIDIA یا AMD) احتمالاً برای اکثر نسل های قبلی کار می کنند.

این را ببینید  تعویض برد کنترل مانیتور LG 27UK850-W

بیشتر بدانید: علائم اولیه سوختن مانیتور

دانلود و نصب آپدیت های مایکروسافت ویندوز

به روز رسانی های ویندوز می توانند سیستم عامل ویندوز شما را به طرق مختلف پشتیبانی کنند. به روز رسانی ویندوز می تواند مشکلات خاصی را حل کند، از حملات مخرب محافظت کند یا حتی ویژگی های جدیدی را به سیستم عامل اضافه کند.

چگونه به روز رسانی ویندوز را در ویندوز 10 مایکروسافت اجرا کنیم؟

  • روی Start کلیک راست کرده و روی تنظیمات کلیک کنید.
  • در پانل تنظیمات، روی Update & Security کلیک کنید.
  • در پنل سمت چپ، Windows Update را انتخاب کنید.
  • در پانل سمت راست، روی بررسی به‌روزرسانی‌ها کلیک کنید.
  • پس از دانلود و نصب به روز رسانی ها، کامپیوتر را ریستارت کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 1 =