نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفحه نمایش ها می توانند پس از رویدادها و اتفاقات خاصی در سیستم ویندوز شما پیکسل شوند. البته، این بسیار آزاردهنده است، به همین دلیل است که ما راه حل رایج برای این مشکل را فهرست کرده ایم. صفحه نمایش پیکسلی صفحه نمایش شما را عملا غیر قابل استفاده می کند، بنابراین امیدواریم یکی از این راه حل تعمیر پیکسل شدن ناگهانی مانیتور برای شما مفید باشد.

تعمیر پیکسل شدن ناگهانی مانیتور
تعمیر پیکسل شدن ناگهانی مانیتور

به روز کردن درایورهای کارت گرافیک

درایورهای قدیمی کارت گرافیک می توانند انواع و اقسام مشکلات را برای رایانه شما ایجاد کنند، صفحه نمایش پیکسلی کاملاً یکی از آنهاست. اگر مدتی است درایورهای کارت گرافیک خود را به روز نکرده اید، توصیه می کنم این کار را انجام دهید.

این می تواند مشکل صفحه نمایش پیکسلی شما را برطرف کند. با این حال، انجام این کار را با استفاده از مدیر دستگاه ویندوز توصیه نمی کنم. از درایورهای ارائه شده توسط سازنده خود استفاده کنید. اکثر مردم کارت گرافیک Nvidia دارند و شما می توانید آنها را از اینجا دانلود کنید.

دوباره نصب درایورهای کارت گرافیک

یک ایده خوب دیگر می تواند حذف نصب و سپس نصب مجدد درایورهای کارت گرافیک باشد. من توصیه می کنم این کار را با استفاده از DDU انجام دهید. این برنامه درایورهای قبلی شما را حذف می کند و یک نصب تمیز درایور جدید شما را انجام می دهد که به احتمال زیاد مشکلات قبلی مانند صفحه نمایش پیکسلی را برطرف می کند.

درایور جدید خود را از انویدیا دانلود کرده و روی دسکتاپ خود قرار دهید. پس از این، DDU را دانلود کنید. کامپیوتر خود را مجدداً به حالت ایمن راه اندازی کنید و DDU را اجرا کنید. مراحل را دنبال کنید و درایورها را روی دسکتاپ خود نصب کنید.

این را ببینید  رفع سریع خطای صفحه سیاه مرگ در ویندوز 10

البته ممکن است مشکل پیکسلی صفحه به دلیل مشکلات دیگری غیر از مشکلات نرم افزاری باشد. اگر هیچ یک از نکات بالا برای شما کارساز نبود به خواندن ادامه دهید.

قرار دادن دوباره کارت گرافیک

صفحه نمایش پیکسلی ناگهانی می تواند به دلیل نصب اشتباه کارت گرافیک باشد. راه حل این مشکل این است که آن را در داخل کامپیوتر خود قرار دهید. اگر تجربه قبلی در کار با اجزای کامپیوتر ندارید، اکیدا توصیه می کنم راهنمای نحوه انجام آن را تماشا کنید.

جایگزین دیگر این است که رایانه خود را به فروشگاه تحویل دهید یا از یک دوست با فن آوری این کار را انجام دهید. چگونه می توانید متوجه شوید که کارت گرافیک شما به درستی قرار ندارد؟ خب، کامپیوتر شما به احتمال زیاد با گذشت زمان گرم می شود، به طور تصادفی شروع به خراب شدن می کند، و مشکلات دیگری برای شما پیش می آید.

تعمیر پیکسل شدن ناگهانی مانیتور و خنک کردن کامپیوتر

اگر پردازنده گرافیکی شما بیش از حد گرم شود، ممکن است از جهاتی شروع به خرابی کند و صفحه نمایش پیکسلی ناگهانی آن کاملاً دور از ذهن نیست. اطمینان حاصل کنید که رایانه شما در فضای تنگ قرار ندارد و دمای GPU خود را با استفاده از آن بررسی کنید.

پردازنده‌های گرافیکی انویدیا با دمای 160 تا 185 فارنهایت به‌طور بهینه کار می‌کنند، و اگر پردازنده گرافیکی شما داغ‌تر از 200 درجه فارنهایت باشد، این احتمال وجود دارد که GPU شما شروع به آسیب رساندن به اجزای داخل رایانه شما کند.

رایانه خود را از گرد و غبار تمیز کنید، مطمئن شوید که در جعبه نیست، و مطمئن شوید که فن ها کار می کنند. پس از این، سعی کنید از رایانه خود استفاده کنید و ببینید که آیا دمای GPU کمتر است یا خیر.

این را ببینید  تعویض دکمه های رابط Dell E193FPc

به روز کردن درایورهای مانیتور

درایورهای مانیتور خود را نیز به روز کنید، این احتمال وجود دارد که پس از به روز رسانی سیستم عامل، درایورها به نوعی با ویندوز ناسازگار باشند. برای به روز رسانی درایورهای مانیتور خود، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با تایپ کردن آن در نوار جستجوی ویندوز و کلیک کردن روی نماد، به «مدیر دستگاه» بروید
  • روی “مانیتورها” دوبار کلیک کنید
  • بر روی دستگاهی که نمایش داده می شود کلیک راست کرده و “Update drivers” را انتخاب کنید.
  • اگر مانیتور شما دارای درایورهای قدیمی و ناسازگار است، باید این مشکل برطرف شود.

تعمیر پیکسل شدن ناگهانی مانیتور و به روز کردن سیستم عامل

همچنین مطمئن شوید که سیستم عامل ویندوز شما تا حدی است! نسخه ویندوز شما ممکن است باگی داشته باشد که در صورت به روز رسانی سیستم خود برطرف شود. با دنبال کردن مراحل زیر، به روز رسانی سیستم را انجام دهید.

  • به “تنظیمات” در ویندوز بروید
  • روی “به روز رسانی و امنیت” کلیک کنید
  • “Windows Update” را انتخاب کنید
  • “بررسی به روز رسانی” را انتخاب کنید

بررسی تنظیمات مقیاس DPI

تنظیمات مقیاس‌بندی DPI شما ممکن است نادرست باشد و باعث شود صفحه‌نمایش تار یا پیکسلی به نظر برسد. اگر این دلیل باشد، با دنبال کردن مراحل زیر، مشکل به راحتی برطرف می شود.

  • کلید ویندوز + I خود را فشار دهید
  • “سیستم” را انتخاب کنید
  • “Display” را در سمت چپ صفحه خود انتخاب کنید.
  • “تنظیمات مقیاس بندی پیشرفته” را انتخاب کنید.
  • در بخش «اصلاح مقیاس‌بندی برای برنامه‌ها»، «اجازه دهید Windows سعی کند برنامه‌ها را برطرف کند، تا تار نباشند» را انتخاب کنید.
  • کامپیوتر را راه اندازی مجدد کنید
این را ببینید  راهنمای خرید مانیتور LCD

بیشتر بدانید: نحوه عیب یابی مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − شش =