نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگر راه اندازی دو مانیتور دارید و مانیتور دوم در سیستم ویندوز 11/10 شما روشن و خاموش می شود، این مقاله پیشنهادات مفیدی برای حل موفقیت آمیز مشکل روشن و خاموش شدن مانیتور دوم ارائه می دهد.

روشن و خاموش شدن مانیتور دوم
روشن و خاموش شدن مانیتور دوم

علت روشن و خاموش شدن مانیتور دوم

برای مشکل روشن و خاموش شدن مانیتور دوم در واقعیت، صفحه نمایش کامپیوتر دائماً در حال سوسو زدن است اما ما متوجه آن نمی شویم. نرخ فریم برای یک مانیتور سطح ورودی معمولاً 60 فریم در ثانیه است، به این معنی که فریم 60 بار در ثانیه تغییر می کند. شما باید مطمئن شوید که هر دو مانیتور دارای نرخ فریم مشابهی هستند، در غیر این صورت، سوسو زدن، گاهی اوقات تا حدی قابل درک می شود که استفاده از آن غیرممکن است.

به غیر از آن، کابل‌های معیوب، تنظیمات نادرست، خراب، باگ یا گم شدن درایورها می‌توانند مشکل مورد نظر را ایجاد کنند. خبر خوب این است که تمام مشکلات مربوط به نرم افزار را می توان بدون هزینه کردن یک ریال حل کرد – در مورد مشکلات سخت افزاری، باید با فروشنده تماس بگیرید.

رفع روشن و خاموش شدن مانیتور دوم

برای روشن و خاموش شدن مانیتور دوم اگر مانیتور دوم در رایانه Widows 11/10 شما روشن و خاموش می شود، راه حل های زیر را برای حل مشکل بررسی کنید.

  • کابل ها را چک کنید
  • تنظیمات نمایش را پیکربندی کنید
  • با استفاده از تنظیمات ویندوز، نرخ فریم را بررسی کنید
  • درایورهای گرافیک را دوباره نصب کنید
  • درایورهای گرافیک را به روز کنید

اجازه دهید در مورد آنها با جزئیات صحبت کنیم.

این را ببینید  معرفی اجزای سمی مانیتور کامپیوتر

1] بررسی کابل ها

ابتدا باید بررسی کنید که آیا کابل ها خراب نشده اند یا خیر. می توانید این کار را با اتصال همان کابل به رایانه دیگری یا اتصال کابل دیگری به تنظیمات خود انجام دهید. اگر به این نتیجه رسیدید که کابل معیوب نیست، می توانید به راه حل بعدی بروید.

2] پیکربندی تنظیمات نمایش

باید تنظیمات نمایش خود را بررسی و پیکربندی کنید و مطمئن شوید که مطابقت ندارد. کاری که باید انجام دهید این است که کنترل پنل NVIDIA را با جستجوی آن در خارج از منوی Start باز کنید. سپس روی Configure Surround, PhysX کلیک کنید. تیک Span displays with Surround را بزنید و سپس روی Configure کلیک کنید. اکنون، طرح نمایش خود را تغییر دهید، حداکثر وضوح و نرخ فریم (حداقل 60 هرتز) را تنظیم کنید. در نهایت روی Enable Surround کلیک کنید.

همچنین باید تنظیمات رنگ را تنظیم کنید. در برنامه کنترل پنل NVIDIA، روی تب Adjust color settings کلیک کنید، Desktop programs را از نوع محتوای گزارش شده به نمایشگر انتخاب کنید و تنظیمات را اعمال کنید.

3] بررسی نرخ فریم با استفاده از تنظیمات ویندوز

برای روشن و خاموش شدن مانیتور دوم اگر پردازنده گرافیکی Nvidia ندارید، FPS را از طریق تنظیمات ویندوز بررسی کنید. برای انجام همین کار مراحل داده شده را دنبال کنید.

  • تنظیمات را با Win + I باز کنید.
  • به System > Display > Advanced display settings بروید.
  • اکنون روی Display adapter properties کلیک کنید.
  • به تب مانیتور بروید و مطمئن شوید که نرخ تازه‌سازی صفحه حداقل 60 هرتز است.
این را ببینید  عیب یابی مانیتور

4] نصب درایورهای گرافیک

همانطور که قبلا ذکر شد، شما می توانید سوسو زدن صفحه نمایش را به دلیل درایورهای گرافیکی خراب مشاهده کنید. برای حل این مشکل، می‌توانیم درایور مورد نظر را دوباره نصب کنیم. اما قبل از آن، باید درایور مدل خود را از وب سایت سازنده نصب کنید. مطمئن شوید که درایور مناسب مدل خود را دانلود کرده اید.

اکنون، مراحل تجویز شده را برای نصب مجدد درایورهای Display یا Graphics دنبال کنید.

  • Device Managerرا با Win + X > Device Managerباز کنید.
  • سپس، Display adapters را گسترش دهید، روی درایور خود کلیک راست کرده و Uninstall device را انتخاب کنید.
  • روی Uninstall کلیک کنید. صفحه نمایش شما برای چند ثانیه خالی می شود
  • اکنون روی Display adapters کلیک راست کرده و Scan for hardware changes را انتخاب کنید.
  • رایانه شما درایور عمومی را نصب خواهد کرد.
  • در نهایت درایور دانلود شده را نصب کنید.

5] به روز کردن درایورهای گرافیک

برای روشن و خاموش شدن مانیتور دوم درایورهای گرافیک قدیمی دلیل دیگری برای مشکل سوسو زدن هستند. آنها باعث مشکلات سازگاری می شوند و از این رو باید فوراً به روز شوند. روش های مختلفی برای به روز رسانی درایور وجود دارد. آن ها هستند-

  • به روز رسانی اختیاری و درایور را از تنظیمات ویندوز نصب کنید.
  • درایور را از Device Manager به روز کنید.
  • از نرم افزار به روز رسانی درایور رایگان استفاده کنید.

پس از به روز رسانی درایور، باید تنظیمات را جدا کرده و مجدداً وصل کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر. امیدواریم این راه حل مشکل را حل کند و با هیچ مشکل سوسو زدنی مواجه نشوید.

این را ببینید  عوامل موثر بر عمر مانیتور

ما امیدواریم که این راه حل ها به شما کمک کرده باشد تا از راه اندازی چند مانیتور خود نهایت لذت را ببرید و بدون هیچ گونه لرزش یا نوسان عجیبی.

بیشتر بدانید: علت های اولیه عدم راه اندازی مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 6 =