نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

قطع شدن تصویر هنگام بازی . اگر بازی های رقابتی انجام می دهید، به هیچ قیمتی نمی خواهید مانیتور شما قطع شود. این می تواند تجربه شما را در بازی های همه جانبه نیز خراب کند. بنابراین، اگر مانیتور شما هنگام اجرای بازی قطع شود، چه باید کرد؟ ابتدا کابل HDMI یا Display را جدا کرده و دوباره وصل کنید. سپس مطمئن شوید که GPU شما به درستی متصل است.

اگر مشکل همچنان وجود دارد، ممکن است مشکل گرمای بیش از حد باشد. بنابراین، نرم افزار مانیتورینگ را نصب کنید و دما را بررسی کنید. در غیر این صورت ممکن است GPU شما مشکل سخت افزاری داشته باشد. برای کمک به درک واضح، این موضوع را به تفصیل مورد بحث قرار داده ایم.

قطع شدن تصویر هنگام بازی

5 دلیل اصلی قطع شدن تصویر هنگام بازی

این مراحل بسیار کوتاه هستند و تکمیل آنها خیلی طول نمی کشد. بنابراین، بیایید دست و پنجه نرم کنیم و راه برویم –

یک اتصال سست

مانیتور خروجی چیزی است که GPU شما در حال محاسبه است. بنابراین، یک اتصال معیوب/ شل می تواند مقصر قطع اتصال شما باشد. همچنین، از بین همه علل، این شایع ترین مورد است.

ابتدا کابل نمایشگر مانیتور خود را پیدا کرده و به آرامی آن را جدا کنید. حالا کابل و پورت نمایشگر را به درستی تمیز کنید. کابل را با دقت به پورت مناسب وصل کنید و مرحله اول انجام می شود!

اکنون، پورت GPU را بررسی می کنیم. روال کار مثل قبل است. به آرامی پورت HDMI یا نمایشگر را خارج کرده و به خوبی تمیز کنید. وقتی این کار انجام شد، اطراف پورت GPU را بررسی کنید. اگر گرد و غبار وجود دارد، آنها را تمیز کنید. وقتی کارتان تمام شد، کابل را دوباره وصل کنید.

این را ببینید  تعمیر روشن نشدن مانیتور

اکنون رایانه خود را روشن کنید و بررسی کنید که آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. در بیشتر موارد، این مشکل شما را حل می کند. همچنین، کابل نمایشگر شما ممکن است معیوب باشد. اگرچه این یک مناسبت بسیار نادر است، هیچ سنگی را نباید روی آن گذاشت.

می توانید یک کابل HDMI/نمایشگر قرض بگیرید و دوباره کامپیوتر را تست کنید. با این حال، اگر در مدیریت آن مشکل دارید، در اینجا برخی از بهترین انتخاب‌های ما آورده شده است. اکنون می توانید به راحتی آنچه را که دوست دارید بدست آورید و شروع کنید!

اتصال نادرست GPU

اگر جدا کردن و اتصال مجدد کابل صفحه نمایش شما کار نکرد، باید عمیق تر برویم. برای این کار، باید محفظه کامپیوتر خود را باز کنید زیرا ممکن است GPU شما به درستی متصل نباشد.

ابتدا اطراف GPU را تمیز کرده و به آرامی آن را از اسلات PCI-E جدا کنید. برای تمیز کردن، می توانید از یک دمنده کوچک استفاده کنید. فوق العاده کارآمد و بهتر از پارچه است.

اگر نمی دانید چگونه یک GPU را قطع کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گیره/گیره اسلات PCI-E را پیدا کنید.
  • قفل را باز کنید اما هنوز GPU را بیرون نکشید.
  • پیچ GPU را به درستی باز کنید.
  • به آرامی GPU را بیرون بکشید.

اکنون اسلات PCI-E را به درستی بررسی کنید. داخلش گرد و غبار هست؟ اگر پاسخ مثبت است، مقداری دستمال کاغذی تهیه کنید و شیار PCI-E را به درستی تمیز کنید. همچنین فراموش نکنید که کانکتور اسلات PCI-E پردازنده گرافیکی خود را تمیز کنید.

این را ببینید  مشکل مانیتورهای LCD

حالا قسمت های دیگر GPU را تمیز کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید از شر گرد و غبار خلاص شوید. مطمئن شوید که هیت سینک ها را نیز تمیز می کنید. پس از اتمام، کانکتور را با اسلات PCI-E مطابقت دهید و به آرامی آن را وصل کنید. وقتی کارتان تمام شد، یک کلیک کوچک خواهید شنید.

فراموش نکنید که قفل را ببندید و GPU را به درستی پیچ کنید. حالا یک بار دیگر کامپیوتر را راه اندازی کنید و اتصال مجدد را تست کنید.

گرمای بیش از حد و خاموش شدن موقتی GPU

مانند هر دستگاه الکترونیکی، GPU شما می تواند در هنگام بارگذاری زیاد بیش از حد گرم شود. این بیشتر زمانی اتفاق می افتد که برنامه هایی را اجرا می کنید که با GPU شما سازگار نیستند.

همچنین، این احتمال وجود دارد که GPU شما به دلیل سخت افزار معیوب بیش از حد گرم شود. بنابراین، بعداً به این موضوع باز خواهیم گشت.

به راحتی می توانید نرم افزارهای مختلفی را در اینترنت پیدا کنید که دمای GPU را بررسی می کند. علاوه بر این، می توانید وضعیت GPU خود را نیز بررسی کنید.

برخی از این نرم افزارها GPU-Z، CAM، CPU-Z و غیره هستند که نصب و استفاده از این نرم افزارها بسیار آسان است. فقط آنها را اجرا کنید تا دمای GPU را به شما نشان دهند. به طور معمول، GPU شما هرگز تحت فشار از 80 درجه سانتیگراد عبور نمی کند.

با این وجود، شما به راحتی می توانید دمای ایده آل GPU خاص خود را از وب سایت های سازنده پیدا کنید. اما، البته، آنها از مدلی به مدل دیگر متفاوت هستند، بنابراین هنوز وحشت نکنید. اکنون نتایج را مطابقت دهید و ایده ای در مورد آنچه که در GPU شما در حال انجام است خواهید داشت.

این را ببینید  متوقف شدن صفحه مانیتور

اجرای بازی ها و برنامه های ناسازگار

بسیاری از بازی‌های ویدیویی نیازمندی‌های GPU خود را دارند. اجرای آن بازی ها روی یک پردازنده گرافیکی ضعیف تر نیز می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. اگر قطع ارتباط فقط زمانی اتفاق می افتد که در حال بازی هستید، باید از انجام آن بازی ها خودداری کنید. آنها به این دلیل رخ می دهند که برنامه در حال بارگذاری بیش از حد GPU شما است. با این حال، می توانید تنظیمات گرافیکی و وضوح تصویر خود را کاهش دهید تا آن را بررسی کنید.

مشکل سخت افزاری  GPU

اگر حتی پس از تمام این تلاش‌ها مشکل همچنان ادامه داشت، ممکن است GPU شما معیوب باشد. یک کارت گرافیک با ایراد سخت افزاری توسط خودتان قابل رفع نیست.

بنابراین اگر اینطور است، شما شانسی ندارید. با این حال، اگر یک گارانتی خدمات باقی مانده است، یک گارانتی جدید کاملا رایگان دریافت خواهید کرد. در غیر این صورت، فقط باید یک GPU جدید تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعه: رفع خرابی تصویر مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =