نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پلاک 145، طبقه 5، واحد 18، مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ

دفتر مرکزی: 66097851 مرکز تعمیرات: 66097859 شعبه شرق: 77978135 شعبه هفت تیر: 88836102 شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب: 44153186 شعبه شمال: 26721443 شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعیین اندازه مناسب مانیتور / خرید مانیتور بسیار مهم است شما از آن برای کار و برای بازی استفاده می کنید. این مانیتور رایانه شما است و انتخاب مدلی که متناسب با نیازهای شما باشد بسیار مهم است. چه نمایشگر قدیمی شما از بین رفته باشد و چه تصمیم گرفته اید که برای استفاده از جدیدترین نرم افزار باید آن را ارتقا دهید، خرید یک مانیتور جدید یک تصمیم بزرگ است. برخی از خریداران به دنبال یک صفحه نمایش عالی هستند، در حالی که برخی دیگر ویژگی ها و اتصال را در اولویت قرار می دهند. با بسیاری از گزینه های عالی موجود، گیج شدن آسان است، به همین دلیل است که راهنمای خرید راحت را در زیر گردآوری کرده ایم.

چه اندازه مانیتور بگیرم؟

چه اندازه به اندازه کافی بزرگ است؟ وقتی صحبت از مانیتورهای رایانه به میان می‌آید، چیزی می‌خواهید که به راحتی روی میز شما قرار گیرد و در عین حال صفحه‌نمایش زیادی را به شما بدهد. در حالی که در گذشته مانیتورهای زیر 20 اینچی رایج بودند، امروزه، مگر اینکه واقعاً برای فضا محدود نباشید، نیازی واقعی به خرید چیزی زیر 22 اینچ وجود ندارد. برای اکثر افراد، 24 اینچ یک خط پایه خواهد بود، زیرا می توانید تعدادی صفحه نمایش در آن اندازه را با قیمت حدود 100 دلار انتخاب کنید، و در 1080p فوق العاده به نظر می رسند.

برای کسانی که بیشتر از آن می خواهند، اندازه های زیادی برای انتخاب وجود دارد. مانیتورهایی که به صورت مورب 27 اینچ کشیده می شوند به طور فزاینده ای محبوب هستند و گزینه های زیادی بیش از 30 اینچ وجود دارد که مقرون به صرفه هستند. اگر می خواهید افراط کنید، ما حتی برخی از مانیتورهای کامپیوتری عالی را امتحان کرده ایم که نزدیک به 50 اینچ هستند، مانند CHG90 سامسونگ.

در حالی که باید به خوبی از آنها فاصله بگیرید، نمی توان انکار کرد که آنها شگفت انگیز به نظر می رسند. آنها همان صفحه نمایش را به شما می دهند که چندین مانیتور کوچکتر بدون حاشیه ای که آنها را از وسط تقسیم می کند. با این حال، آنها معمولاً گران هستند، و اگر واقعاً گسترده باشید، برای یافتن رسانه ای که بتواند با وضوح نزدیک به وضوح اصلی خود نمایش داده شود، مشکل پیدا خواهید کرد و باعث می شود که تصویر کشیده شده یا با رنگ سیاه احاطه شده باشد.

این را ببینید  رفع سیاهی مانیتور با مشکل مکان نما  

هر جایی بین 24 تا 30 اینچ برای اکثر کاربران کاملاً خوب است. آنها به شما امکان می دهند از وضوح و وضوح رنگ مدرن حداکثر استفاده را ببرید، و همچنین چند صفحه وب مختلف را بدون نیاز به استفاده از دو نمایشگر به طور همزمان باز می کنند، که برای بسیاری از حرفه ای ها مفید است. آنها در آن اندازه هم خیلی گران نیستند، مگر اینکه مدل های رده بالا را انتخاب کنید.

تعیین اندازه مناسب مانیتور

وضوح و نوع صفحه نمایش

امروزه بهترین صفحه نمایش ها همچنان مانیتورهای LCD هستند که از فناوری LED برای محصولی باریک استفاده می کنند که در عین حال نور پس زمینه ایده آلی را ارائه می دهد در مصرف انرژی صرفه جویی می کند. ما سال ها منتظر بودیم تا فناوری OLED به مانیتورهای رایانه شخصی تبدیل شود، سرانجام به لطف برندهایی مانند ال جی شروع شد، اما این فناوری هنوز نسبتاً کمیاب است.

یکی از جنبه های مانیتورهای رایانه شخصی که باید در نظر بگیرید، وضوح است. در حالی که 1080p زمانی استاندارد طلایی بود، امروز، فقط خط پایه است. اگر خوشحال هستید که کمی بیشتر خرج کنید، چند گزینه دیگر وجود دارد که ارزش بررسی دارند، به خصوص اگر می خواهید فضای صفحه نمایش یا تصاویر بصری بازی را بهبود بخشید. با این حال، رزولوشن همه و همه ویژگی های مانیتور نیست. در واقع، وضوح بیش از حد در یک صفحه نمایش خیلی کوچک اغلب می تواند آزاردهنده باشد زیرا همه تصاویر را کوچک می کند و شما را مجبور می کند همه چیز را بزرگ کنید تا به راحتی آن را بخوانید.

این را ببینید  راهنمای خرید مانیتور LCD

1080p: اگر وضوح قابل قبولی می‌خواهید، اما می‌خواهید در هزینه صرفه‌جویی کنید یا روی سایر ویژگی‌های مهم‌تر تمرکز کنید، 1080p جایی است که در آن قرار دارد – تا زمانی که مانیتوری که می‌خرید خیلی بزرگ نباشد. 1080p برای نمایشگرهای 21 تا 24 اینچی ایده آل است. این مانیتورها کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند و اکنون که با 4K رقابت می‌کنند، قیمت‌ها پایین‌تر است. اگر می‌خواهید بزرگ‌تر از 24 اینچ باشید، باید رزولوشن 2560 در 1440 حداقل و شاید 4K را در نظر بگیرید.

1440p: فرزندخوانده فراموش شده در ازدواج تدریجی مصرف کنندگان و 4K، 1440p همچنان رزولوشن پیشنهادی برای گیمرها است، زیرا بهبود قابل توجهی در تصاویر بیش از 1080p ارائه می دهد، اما مالیات زیادی بر کارت گرافیک شما وارد نمی کند. همچنین اگر به ویژگی‌های اضافی مانند نرخ تازه‌سازی بالا علاقه دارید، بسیار مقرون به صرفه‌تر است. معمولاً به آن Quad HD/QHD نیز می گویند.

4K/Ultra HD (UHD): رزولوشن 4K رزولوشنی است که صنعت بیشترین تمایل را دارد تا مصرف کنندگان را به سمت آن سوق دهد. به نظر می رسد بسیار دقیق تر از 1080p با 3840 x 2160 پیکسل است و قیمت ها در چند سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. با این حال، گیمرها برای اجرای سیستمی با این وضوح به یک کارت گرافیک قدرتمند نیاز دارند و یافتن مانیتورهای مقرون به صرفه با مجموعه کامل پشتیبانی از همگام سازی فریم یا نرخ رفرش بالا هنوز دشوار است. رسانه های 4K زیادی وجود دارد که می توانید از آنها لذت ببرید، چه در حال پخش جریانی یا استفاده از بلوری UHD باشید.

5K: این رزولوشن زمانی که اپل آن را در iMac خود معرفی کرد، خبرساز شد، اما حتی سال‌ها بعد از یک رزولوشن معمولی فاصله زیادی دارد. UP2715K Dell یک صفحه نمایش عالی است، اما ما بسیاری از مانیتورهای 4K رده بالا را قبل از آن توصیه می کنیم، زیرا نمی توانید تفاوت زیادی بین آنها ببینید.

این را ببینید  عدم کار پورت HDMI مانیتور

8K: تعدادی مانیتور 8K نیز موجود است، به ویژه 8K Ultrasharp Dell. در حال حاضر واقعاً نیازی به مانیتوری با چنین وضوح بالایی وجود ندارد، اما اگر رزولوشن کاملاً مهمترین چیز باشد، آنها برای کسانی که بودجه بالایی دارند در دسترس هستند.

راهنمای تعیین اندازه مناسب مانیتور
راهنمای تعیین اندازه مناسب مانیتور

انواع سایز مانیتور برای هر گروه از کاربران

حالا شما می‌دانید که یک مانیتور در هر ابعاد باید چه کیفیتی داشته باشد، هم‌چنین می‌دانیم که بهترین فاصله تا مانیتور چه مقدار است. در این بخش از مقاله بررسی می‌کنیم که کدام ابعاد مانیتور برای چه کارهایی مناسب است. لازم به ذکر است که نمایندگی monitor-service.ir یکی از برترین نمایندگی‌های تعمیرات مانیتور می‌باشد که توانسته لوح و مجوز تعمیرکار برتر را دریافت نماید.

  • مانیتور ۲۷ اینچ: برای بازی، تماشای فیلم و طراحی مناسب است.
  • مانیتور ۲۹ اینچ: برای بازی، تماشای فیلم، طراحی و دیگر کارهای حرفه‌ای مناسب است، البته که برخی مدل‌ها با ابعاد ۲۹ اینچ فوق عریض به حساب می‌آیند.
  • مانیتور ۳۲ اینچ: برای اتصال به کنسول‌های بازی، طراحی و تماشای فیلم مناسب است.
  • مانیتور ۳۴ اینچ: ماینتورهایی با ابعاد ۳۲ اینچ معمولا فوق عرض یا Ultrawide است و برای بازی، فیلم و ترید مناسب است.
  • مانیتور ۳۸ اینچ: مانیتورهایی با ابعاد ۳۸ اینچ معمولا فوق عریض یا Ultrawide است و برای بازی، فیلم و طراحی حرفه‌ای پیشنهاد می‌شود.
  • برای اطلاعات بیشتر درباره ابعاد مانیتور مانیتورهای Ultrawide این مطلب را از دست ندهید! مانیتورهای اولترا واید
  • مانیتور ۴۹ اینچ: مانیتورهایی با ابعاد ۴۹ اینچ فوق عریض یا Ultrawide است و برای بازی و طراحی حرفه‌ای استفاده می‌شود.

سخن آخر

در حالی که رزولوشن‌های بالا رایج‌ترین رزولوشن‌هایی هستند که در مانیتورها پیدا می‌کنید، برخی در دسته‌های تخصصی تری قرار می‌گیرند. بهترین مانیتورهای فوق عریض، نسبت‌ها و وضوح تصویر منحصر به فردی را با تعداد پیکسل‌های افقی گسترده، اما در ابعاد عمودی کمتر ارائه می‌دهند.

رفع تاری در مانیتور

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 14 =